Jedno jest pewne – Polska potrzebuje superbohaterów. A Wilq – bezkompromisowy bohater komiksowy, czasem może trochę opryskliwy, dzięki swojemu absurdalnemu poczuciu humoru, świetnie radzi sobie z polskimi realiami. W środowisku komiksowym jest postacią kultową, a jego cytaty gładko przeszły do języka potocznego.
Wilq jest również najbardziej znanym polskim superbohaterem, którego przygody czytelnicy komiksów śledzą nieprzerwanie od 2002 roku. Autorzy i komiks otrzymali wszystkie możliwe polskie nagrody komiksowe. Komiks „Wilq” jest laureatem przyznawanych podczas Międzynarodowych Dni Komiksu w Łodzi wyróżnień, a autorzy serii otrzymali prestiżową nagrodę Śląkfę w kategorii Twórca Roku w 2009 roku. Wspaniałym osiągnięciem twórców “Wilqa” jest sprzedaż prawie 100 tysięcy egzemplarzy komiksu.
Zobacz również
– Kampania Hoop coli z użyciem postaci Wilq’a będzie pierwszą okazją przedstawienia superbohatera w formie pełnej animacji. Wykorzystanie popularnego wśród młodych ludzi superbohatera Wilq’a, z pewnością jeszcze bardziej zbliży naszą markę do konsumenta – mówi Patrycja Giurko, Group Brand Manager Hoop Polska.
Za współpracę z Wilq, koncepcję i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Hand Made. Kampania będzie składała się z 4 spotów telewizyjnych i rozpoczyna się emisją piętnastosekundowego spotu teaserowego. Kolejna odsłona kampanii planowana jest na maj.
Spot ma unikalną formę filmową połączoną z animacją 2D.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Emisja spotów rozpocznie się 15 kwietnia 2013 i potrwa do 9 czerwca 2013. Będzie prowadzona w stacjach ogólnopolskich i tematycznych (m.in. tematycznych stacja Polsat, TVN czy z grupy AtMedia).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zakupem mediów w telewizji zajmuje się Havas Media. Zakupem mediów w internecie zajmuje się Performance Media. Leniva Studio zadba o komunikację PR kampanii oraz produktu.