W tym roku obchody Światowego Dnia Wody realizowane są pod hasłem Woda i zrównoważony rozwój i mają szczególną wymowę, ponieważ na 2015 rok przypada 70 rocznica istnienia Organizacji Narodów Zjednoczonych. To dobry moment na podsumowanie dotychczasowych działań i wyznaczenie nowych celów dla społeczeństwa globalnego. W tym spojrzeniu w przyszłość pomóc mają uczestnicy kolejnej edycji ogólnopolskiego konkursu realizowanego przez Program Edukacji Morskiej w Gdańsku. Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych przedstawią swoją wizję świata w 2115 roku w formie plakatów. Konkurs „Świat za sto lat” został wpisany w program polskich obchodów 70-lecia ONZ.
„Organizacja Narodów Zjednoczonych docenia i podkreśla wielkie znaczenie współpracy z partnerami prowadzącymi działania edukacyjne skierowane do młodzieży i angażowania jej w zagadnienia poruszane przez ONZ. Kwestie zrównoważonego rozwoju świata znajdują się w centrum uwagi Organizacji, a ich promocja wśród młodzieży wywrze niewątpliwy wpływ na to, jak nasza planeta będzie wyglądała w przyszłości i jak będą żyć przyszłe pokolenia” – mówi Mariola Ratschka, p.o. Dyrektora Informacji ONZ w Warszawie.
Zobacz również
Prace konkursowe nadsyłać można do 31 maja. Na stronie www.programedukacjimorskiej.pl cyklicznie będą ukazywały się materiały edukacyjne nawiązujące do tematyki tegorocznego hasła Światowego Dnia Wody, w skali globalnej i lokalnej. Działania podejmowane w duchu zrównoważonego rozwoju na przykładzie Gdańska przedstawi partner merytoryczny – Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Laureaci konkursu wypłyną w wakacyjny rejs po wodach Zatoki Gdańskiej. Sponsorami konkursu oraz nagrody głównej są Ferrero Polska, w ramach akcji Kinder+Sport oraz Grupa LOTOS S.A. Podczas rejsu uczniowie prowadzić będą foto-dziennik pokładowy, przy wykorzystaniu aparatów Fujifilm XP80 ufundowanych przez partnera technologicznego konkursu.
Jak mówi chińskie przysłowie: „Jeśli myślisz rok naprzód, sadź ryż. Jeśli myślisz 10 lat naprzód, sadź drzewo. Lecz jeśli myślisz 100 lat naprzód, ucz dzieci.” To właśnie działania młodzieży będą miały szczególny wpływ na obraz świata i warunków życia przyszłych pokoleń.
Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing