Na zaproszenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, przyjeżdża Amy Gershkoff, która poprzez własne doświadczenia łączy branże polityki i biznesu z marketingiem oraz reklamą. Jej udział w dyskusji eksperckiej „Big Data – szansa dla społeczeństwa, czy spisek gigantów?”, przybliży słuchaczom zagadnienie danych wielkoskalowych oraz ich wagę dla przyszłości efektywnego zarządzania.
Szacuje się, że do 2020 roku każdy mieszkaniec naszego globu wygeneruje 5247 GB danych. Niezależnie od tempa i skali rozwoju cyfrowego wszechświata, liczba informacji analizowanychi wykorzystywanych do efektywnego zarządzania i rozwijania biznesu stanowi obecnie 0,5% wszystkich danych. Za 6 lat może ich być nawet 33%.
Zobacz również
– Właśnie wchodzimy w nową erę zarządzania, która kwestionuje Zasadę Pareto (80/20) i stawia na oszczędność i precyzję nierozerwalnie związane z analizą Big Data – mówi Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup, moderator dyskusji eksperckiej SKM SAR na tegorocznym Forum Nowych Idei w Sopocie.– Dla firm z branży technologicznej i digital stan ciągłego eksperymentowania i wprowadzania poprawek na bieżąco jest czymś oczywistym. W świecie, w którym analiza Big Data staje się podstawą podejmowania decyzji biznesowych, wszystkie branże prędzej czy później będą musiały się na niej oprzeć. A ulepszenie małego szczegółu dzisiaj, zagwarantuje większe zyski i konkurencyjność w przyszłości – dodaje.
Najpopularniejsza teoria zarządzania – zasada 80/20 opierająca się na założeniu, że 20% zasobów jest w stanie wypracować 80% możliwego postępu w rozwoju organizacji, dzięki analizie Big Data zaczyna być kwestionowana. W czasach Big Data (czyli danych wielkoskalowych) zmienia się sposób dochodzenia do 80%. Aby je uzyskać, wystarczy wprowadzić dużo małych zmian, które szybko dadzą wymierny efekt ilościowy. Pozwala to na częste, szybkie i (w porównaniu do innych metod) tańsze testowanie różnych opcji biznesowych. A także na pewność co do podejmowanych decyzji, na którą ze względu na wysoką cenę badań i testów, dotąd stać było nielicznych.
Od tradycyjnych danych, Big Data odróżnia mniejszy stopień ustrukturyzowania, ale także większe zróżnicowanie. W zakres danych wielkoskalowych, mogą wchodzić teksty, materiały wideo, pliki dźwiękowe, dane zaczerpnięte z czujników czy kamer. Przeanalizowanie ich zawartości we wzajemnym zestawieniu, umożliwi wyciąganie dużo bardziej komplementarnych wniosków niezbędnych do pracy czy dalszego rozwoju, niż jak w przypadku wykorzystywanych dotychczas, baz danych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Już w roku 2015 globalny rynek Big Data osiągnie wartość 48 mld dolarów, co stanowi aż pięciokrotny wzrost w stosunku do roku 2012. Prognozy mówią, że również do przyszłego roku, liczba miejsc pracy zajmowana przez osoby związane z implementacją i wykorzystaniem Big Data wyniesie ponad 4,4 miliona. Branże, w których obecnie zauważalny jest największy wzrost związany z użyciem tego typu analiz to: ubezpieczenia (40%), telekomunikacja (29%), wysoko zaawansowane technologie (26%), banki (19%), media (19%) i handel (13%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponad dwie trzecie menadżerów wyższego szczebla potwierdza, że w najbliższych pięciu latach Big Data będzie dla nich strategicznym priorytetem, a 60% z nich wskazuje na zasadność tezy mówiącej o użyteczności danych wielkoskalowych dla podejmowania kluczowych decyzji i korzystnym wpływie na poziom konkurencyjności między firmami. Z własnego doświadczenia, już dzisiaj potwierdza ten fakt 19% menadżerów, co widoczne jest na przykładach firm UPS i Big Lots. Logistyczny gigant po analizie danych z nawigacji 60 tysięcy samochodów dostawczych, obliczył, że skrócenie jazdy każdego z nich o 2 km dziennie, przyniesie oszczędności rzędu 50 mln dolarów rocznie. Z kolei amerykańska sieć dyskontów, po przeanalizowaniu własnego systemu płatności, zwiększyła sprzedaż o 9%.
Tematyka Big Data, tak istotna dla przyszłości i rozwoju zarządzania w biznesie, będzie główną osią wystąpienia, jednego z niekwestionowanych autorytetów w tej dziedzinie, dr Amy Gershkoff, Dyrektora Działu Analiz i Insightów Konsumenckich w eBay, które odbędzie się w ramach najbliższego Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Amy Gershkoff, uprzednio zajmowała stanowisko szefa Działu Danych Naukowych w WPP, Data Alliance, a także współpracowała z ponad 350 firmami w związku z tworzeniem zintegrowanych technologicznie rozwiązań, dotyczących baz danych. Wcześniej, jako Dyrektor ds. Planowania mediów i współarchitekt strategii wyborczejprezydenta Baracka Obamy, zaprojektowała system optymalizacji mediów w związku z prowadzeniem kampanii wyborczych, który obecnie wyznacza światowe standardy w tym zakresie.
Prezentacja dr Amy Gershkoff, poświęcona danym wielkoskalowym zostanie uzupełniona przez panel dyskusyjny z udziałem polskich ekspertów: Igora Ostrowskiego – Przewodniczącego Rady ds. Cyfryzacji przy Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, Agnieszki Kosik – Prezesa MediaCom i mec. Macieja Ślusarka – Partnera w Firmie Prawniczej LSW. Dyskusja będzie moderowana przez Wojciecha Borowskiego, Prezesa McCann Worldgroup, Przewodniczącego Rady Nadzorczej SKM SAR.