Światowa Federacja Reklamodawców wydała wskazówki dla marek, aby nie wspierały dezinformacji

Światowa Federacja Reklamodawców wydała wskazówki dla marek, aby nie wspierały dezinformacji
Organizacja, której celem jest promowanie skutecznej i zrównoważonej komunikacji marketingowej, wyjaśnia, co firmy mogą robić w związku z wojną w Ukrainie, aby ich wydatki marketingowe nie wspierały dezinformacji.
O autorze
1 min czytania 2022-03-08

fot. wfanet.org

Trwająca rosyjska inwazja na Ukrainę pokazuje, jak wielu niebezpiecznych narzędzi może dostarczać cyfrowa rzeczywistość. Obok świata fizycznego, polem bitwy mogą stać się social media i internetowe platformy, w których szerzy się dezinformacja.

Walka Rosji z wolnymi mediami i rozpowszechnianie propagandy zmusiło już wiele światowych marek do wycofania się z rosyjskiego rynku. Google postanowiło zablokować sprzedaż reklam w tym kraju, a TikTok czy Netflix, które odmówiły spełnienia żądań rosyjskiego rządu, również zawiesiły swoją działalność w kraju agresora.

Światowa Federacja Reklamodawców (WFA), zrzeszająca marketerów i członków stowarzyszeń reklamowych z całego świata przedstawia wytyczne dla świata marketingu, aby reklama nie stała się „nieumyślnym bojownikiem”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pięciopunktowy plan, który ma pomóc marketerom w nawigacji w zakresie bezpieczeństwa i przydatności mediów cyfrowych w czasie wojny, został przygotowany wspólnie z radą Global Alliance for Responsible Media (GARM), w której członkami są m.in. IKEA, Sony i Diageo.

Po pierwsze plan zaleca, aby dogłębnie przeanalizować, co i gdzie zostaje zakupione.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kupowanie pośrednie zautomatyzowane musi być dokładnie przeanalizowane. Zapytaj swoich partnerów, co robią, aby wypędzić dezinformację ze swojej platformy, oraz jak zarządzają własnymi listami włączenia i wykluczenia w celu zarabiania.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kolejnych punktach pojawia się zachęta, aby ponownie przejrzeć i odświeżyć listy słów kluczowych oraz by udzielać wsparcia profesjonalnym serwisom informacyjnym. Marki są zaproszone do współpracy z ekspertami branżowymi takimi jak NewsGuard i GDI, którzy oceniają wiarygodność serwisów informacyjnych.

Ponadto WFA podkreśla, że reklamodawcy i marki mogą nie tylko wypierać dezinformację poprzez kontrnarrację z wiarygodnych źródeł, ale także unikać „bezmyślnego zastosowania technologii”. GARM zauważa, że po incydentach w związku z COVID-19 czy Black Life Matters, branża „tym razem radzi sobie lepiej”, ponieważ jest bardziej doświadczona.

WFA będzie przewodniczyć cotygodniowym sesjom z członkami i aktualizować porady na swoim blogu w miarę rozwoju wydarzeń. W międzyczasie GARM wraz Komisją Europejską finalizuje prace nad zaktualizowanym Kodeksem Postępowania w sprawie Dezinformacji.

PS
Ruszyła akcja „To Russia From Love”, dzięki której posiadacze płatnych kont na Tinderze mogą walczyć z rosyjską dezinformacją i propagandą za pomocą łatwo dostępnych narzędzi.