Organizowana po raz 5 konferencja wpisała się na stałe do kalendarza najważniejszych wydarzeń polskiego Internetu. Z edycji na edycję zainteresowanie międzynarodowych ekspertów wzrasta. Wydarzenie zyskuje coraz większą rangę. Cel od początku ten sam – integracja różnych środowisk związanych z Internetem i wzajemna inspiracja, oparta na informacjach o zastosowaniu najnowszych możliwości sieci. Chodzi o nowości internetowe w ujęciu z różnych perspektyw – np. marketingu, biznesu, socjologii, dziennikarstwa. Uczestnicy tej edycji dowiedzą się m.in., jakie wydarzenia poruszały, drażniły i inspirowały branżę w ostatnich miesiącach.
Zobacz również
– Pierwszy dzień był wizytówką formuły InternetBeta – jest różnorodnie i inspirująco. Dyskutujemy m.in. o zjawiskach społecznych kreowanych przez Web 2.0, inwestycjach w startupy, e-commerce, a także kłamstwach i manipulacji w sieci – mówi pomysłodawca i organizator InternetBeta, Mateusz Tułecki, laureat tytułu Człowiek Polskiego Internetu 2010, a także Złoty Lew Podkarpacki 2012.
Wśród gwiazd 1 dnia pojawił się m.in. Cameran Ashraf z Uniwersytetu Kalifornijskiego, który w 2009 r. wraz z grupą aktywistów zapewnił bezpieczny hosting stron internetowych poświęconych Zielonej Rewolucji w Iranie. Dzięki temu, miliony Irańczyków miały dostęp do informacji płynących ze światowych mediów. Oliver Kempkens z Adapt or Die Ventures podpowiada, co zrobić zaczynając start-up, by pozyskać klientów, na których nam zależy.
Piotr Wilam, współzałożyciel Onetu, prezes Innovation Nest zdradza, jakie modele biznesowe wybierać ruszając z internetowym start-upem w Polsce, by odnieść globalny sukces.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Namawiam do modelu SaaS (softwear as a service – oprogramowanie jako usługa). Produkt w postaci cyfrowej dostarczany jest klientowi przez Internet, płatność jest abonamentowa – wyjaśnia Piotr Wilam – Ważne, że adresowany jest do profesjonalistów, którzy wykazują zapotrzebowanie na dane oprogramowanie. SaaS stwarza duże możliwości, ciągle pojawiają się nowe potrzeby. Dodatkowo zapewnia regularne przychody i sprzedaż globalną od początku i pozwala szybko zweryfikować pomysł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O trendach w e-marketingu mówił Ireneusz Dworzyński z Internet Designers. – Marketing konwersji to umiejętność biznesowego zrozumienia i wykorzystania możliwie dużej liczby narzędzi marketingowych do osiągania efektów biznesowych klienta. Internet równa się sprzedaż, która leży u podstaw marketingu i określa kierunek dalszych działań – podkreśla Ireneusz Dworzyński.
Paweł Tkaczyk, wszechojciec w Agencji „Midea” opowiadał o kłamstwie i manipulacji w nowych mediach, a zwłaszcza w reklamie.
– Kłamstwo i manipulacja w reklamie opiera się na 3 mechanizmach: korzystaniu z autorytetów, wykorzystaniu pewnika, do którego dopisuje się kłamstwo i na module interpretacyjnym w mózgu, który chce być oszukiwany, łączy niezwiązane ze sobą fakty w spójną historię – mówi Paweł Tkaczyk. Obrona przed kłamstwem i manipulacją to uświadomienie mechanizmów, jakie są stosowane. – Internet jest genialnym medium w opowiadaniu takich historii, gdyż jest nieciągły. Pojedyncze elementy wypełniamy sami informacjami, które uzupełnia nasz mózg – przestrzega.
Serca publiczności opowieścią o zepsutym kompasie podbił Roman Łoziński z K2:
Organizatorem wydarzenia jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a współorganizatorem – Grupa Unity.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.