Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, a także uświadomienie, że każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania plagi samobójstw. Udział w kampanii wzięli popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).
W ramach kampanii powstał spot zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia. Można go obejrzeć tutaj.
Zobacz również
Kampania #MnieToDotyczy toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna.
Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz. Partnerem, dzięki któremu spot pojawił się w warszawskim metrze, jest firma Ströer.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Jak mówią eksperci, większość samobójstw poprzedzają podobne zachowania i objawy. Są to najczęściej poczucie osamotnienia, odrzucenia, bezradności, a na dalszym etapie lęk, agresja i izolacja od innych ludzi. Na koniec przychodzi fantazjowanie o samobójstwie, które w skrajnych przypadkach zamienia się w rzeczywistość. Tych objawów nie da się nie zauważyć. W tym sensie problem samobójstw dotyczy nas wszystkich, także mnie i ciebie – mówi Karolina Roztocka, inicjatorka kampanii #MnieToDotyczy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing