Produkty E.Wedel towarzyszą Polakom od 1851 roku i to zainspirowało markę do przeprowadzenia badania, dotyczącego naszych zachowań w tym wyjątkowym czasie w roku. Okazało się między innymi, że aż 80% Polaków uważa, że dobra atmosfera oraz spotkanie z rodziną są ważniejsze niż tradycja i świąteczne przygotowania. A to, co drażni i negatywnie wpływa na relacje międzypokoleniowe przy wigilijnym stole, to nieustanne sięganie po telefon komórkowy. Co by było, gdyby jednak w czasie świąt, odłożyć go na bok? Aż 79% badanych chętnie podjęłoby się tego wyzwania. Swoją świąteczną kampanią marka E.Wedel postanowiła zainicjować przejście w „tryb świąteczny”.
Na potrzeby aktywacji powstał dedykowany serwis: www.trybswiateczny.pl, w którym zaprezentowano wyniki badań wraz z komentarzem psycholożki – Magdaleny Chorzewskiej. Podczas spotkania z dziennikarzami, ekspertka opowiedziała także o jego wynikach. Kampanii proponującej przejście w tryb świąteczny (czyli offline) towarzyszyła specjalna nakładka – filtr AR, do pobrania na urządzenia mobilne. Dzięki niemu użytkownicy na swoich profilach społecznościowych, mogli w atrakcyjny sposób podkreślić magię świąt oraz fakt, że w tym czasie są poza siecią. Przygotowany do emisji w TV spot reklamowy marki E.Wedel, otrzymał 15-sekundową kontynuację do wykorzystywania w digitalu, w którym w zaskakujący sposób – bo wbrew utartym, komunikacyjnym przekazom, zaprezentowano to, co w świętach powinno być najistotniejsze.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Nieoczywistym działaniom towarzyszyła także współpraca z influencerami. Głównymi ambasadorkami akcji zostały piosenkarka i influencerka młodego pokolenia Sylwia Lipka, a także Marta Lech-Maciejewska (SuperStyler), jedna z najbardziej popularnych blogerek parentingowych. Dodatkowo całość kampanii wspierało 15 micro influencerów, którzy na czas świąt zadeklarowali przejście w tryb świąteczny i całkowite wyłączenie się w tym czasie z social mediów. Ich celem była promocja czasu spędzanego z rodziną i tym samym, wstrzymanie się od publikowania contentu, który mógłby odciągnąć obserwujących od tego, co naprawdę ważne – budowania relacji tu i teraz, wśród najbliższych nam osób. O świątecznej aktywacji E.Wedel w wigilijny poranek usłyszeli także widzowie Dzień Dobry TVN od Marty Lech-Maciejewskiej (SuperStyler) i Magdaleny Chorzewskiej.
Kampania „Przejdźmy w tryb świąteczny” przyniosła doskonałe wyniki. W samym internecie z komunikatem zetknęło się ponad 10 milionów osób, prawie 1,5 miliona obejrzało audycję w DD TVN i Onet Rano, a blisko 180 tysięcy użytkowników zapoznało się bliżej z dedykowanym kampanii contentem, umieszczonym na portalach informacyjnych. Współprace z influencerami także spotkały się z bardzo pozytywnych odbiorem – uzyskały ponad 2,2 miliona zasięgu organicznego, 350 000 polubień, 4 000 komentarzy. Obserwujący chętnie angażowali się w dyskusję pod postami i deklarowali przyłączenie się do akcji.
Za koncepcję i produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna była agencja PZL, koncepcję i realizację kampanii – w tym spot video i filtr AR, opracowała agencja GoldenSubmarine. Działania PR towarzyszące akcji „Przejdźmy w tryb świąteczny” poprowadził Walk PR, zaś nad współpracą z influencerami oraz zakupem mediów czuwał dom mediowy Zenith.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Badanie „Zetki i starsze pokolenia wobec Wigilii” prezentowane w ramach kampanii przeprowadziła firma Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w październiku 2019 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing