Przypominają o tym plakaty i spoty, które pojawiły się właśnie w wielu miejscach Warszawy.
Kampania promocyjna, przygotowana przez Stołeczne Biuro Turystyki, ma na celu pokazanie młodym turystom polskim i zagranicznym oraz mieszkańcom miasta, jak żywa jest w dalszym ciągu obecność Fryderyka Chopina w Warszawie. Jego związki z miastem są niezaprzeczalne, gdyż tutaj spędził on 20 lat, czyli połowę swojego życia. Tymczasem niewiele osób – nawet mieszkających w stolicy – zdaje sobie sprawę, jak ważne miejsce w życiu kompozytora zajmowała Warszawa. W kampanii wykorzystano nośniki należące do spółki Synergic.
Zobacz również
Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, wykorzystano nośniki usytuowane w miejscach uczęszczanych przez turystów i mieszkańców miasta. Plakaty można zobaczyć, m. in. na słupach reklamowych i wiatach przystankowych na Krakowskim Przedmieściu, w Alejach Ujazdowskich, w przejściach podziemnych w centrum miasta oraz na stacjach metra, w autobusach kursujących wzdłuż Traktu Królewskiego i na Lotnisko Chopina. Dodatkowo, emitowane będą spoty promocyjne w środkach komunikacji miejskiej oraz na stacjach metra – komentuje Piotr Gajek, Prezes Synergic.
Kampania realizowana jest od 1 lipca do 30 września w najwyższym sezonie turystycznym oraz w czasie wydarzeń najwyższej rangi odbywających się w lipcu w Warszawie – zakończonego przed kilkoma dniami Szczytu NATO oraz Światowych Dni Młodzieży – Dni w Diecezjach, na które przyjedzie tysiące młodych osób z całego świata.
Skierowanie przekazu do ludzi młodych nie jest tu przypadkowe – to właśnie z myślą o nich powstał projekt „Warszawa Chopina”. W ręce turystów oddano atrakcyjne narzędzia ułatwiające zwiedzanie miasta: aplikacje mobilne „Chopin in Warsaw” oraz „Selfie with Chopin”, a także strona internetowa www.chopin.warsawtour.pl.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii turyści mogą przekonać się, jak zmieniła się Warszawa na przestrzeni 200 lat, zaplanować udział w jednym z wielu wydarzeń chopinowskich, czy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z wirtualną postacią kompozytora w kilku miejscach w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt zrealizowany został przez Stołeczne Biuro Turystyki we współpracy z Biurem Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Partnerami projektu są Narodowy Instytut Fryderyka Chopina i Uniwersytet Warszawski.
Więcej informacji: www.chopin.warsawtour.pl