Zadaniem jego uczestników było zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci – plakatu, odpowiadającego na pytanie, co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka.
Na wystawie można podziwiać plakaty wybrane przez jury oraz te, które spodobały się internautom. Zwycięzcą konkursu został wybitny grafik Lex Drewinski, polski artysta przez lata mieszkający i pracujący w Berlinie, dzisiaj także wykładowca Szczecińskiej Akademii Sztuki. W konkursie przyznano także pięć wyróżnień, które otrzymali: Sebastian Kubica, Grzegorz Myćka, Nikodem Pręgowski, Szymon Szymankiewicz i Magdalena Tomkowiak. W głosowaniu internautów zwyciężył plakat Piotra Depty.
Zobacz również
W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.
Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
- Jan Bajtlik, grafik
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
- Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
- Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie
- Magdalena Pankiewicz, ilustratorka
- Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing