Język śląski w kampanii regionalnej „My to rozumiemy” od mBanku

Język śląski w kampanii regionalnej „My to rozumiemy” od mBanku
mBank rozpoczął kampanię regionalną na platformie muzycznej Spotify. W komunikacji wykorzystano język śląski.
O autorze
2 min czytania 2024-05-07

>>> Sprawdź inne kampanie, w których wykorzystano gwary.

W Spotify emitowany jest spot audio wraz z bannerem towarzyszącym (w kilku wersjach). Zarówno w spotach, jak i na bannerach, część komunikacji prowadzona jest w języku śląskim, zaś hasłem przewodnim kampanii jest claim: „My to rozumiemy”. Celem kampanii na Spotify jest zachęcenie mieszkańców województwa śląskiego do założenia konta w mBanku.

– Spotify jest medium masowym, ale mamy na tej platformie możliwości geotargetowania w Polsce do użytkowników z poszczególnych województw czy miast. Jednocześnie jest oczywiste, że o sukcesie kampanii decyduje często właściwie dobrany język komunikacji do grupy, do której się zwracamy. W tej kampanii oba elementy mocno się ze sobą łączą – mówi Izabela Biedrowska-Pawlak, Sales Lead / Spotify w polskim oddziale Aleph Group.

Bohaterami reklam na Spotify są mieszkańcy Śląska: sąsiad, który robi błyskawiczny remont, bo u niego zawsze wszystko idzie szybko i sprawnie (gibko) oraz kobieta wybierająca się na urlop na Santorini, bo po prostu potrafi dobrze oszczędzać (szporować).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W tej regionalnej kampanii mBank przyjmuje rolę obserwatora, który z dnia na dzień oczywiście nie stanie się Ślązakiem, ale rozumie aspekty ważne w codziennym życiu dla mieszkańców tego regionu. Podstawą hasła kampanijnego, którym się posługujemy jest więc zwrot: „my to rozumiemy”. Wiemy, że ponad 500 tys. mieszkańców woj. śląskiego rozmawia na co dzień po śląsku i pielęgnowanie własnego języka jest dla nich ważne. Dowodem na to jest informacja z piątku 26.04.2024 r. o tym, że Sejm uchwalił ustawę o nadaniu śląskiemu statusu języka regionalnego.Dostrzegliśmy również ważne cechy wspólne dla mBanku i mieszkańców woj. śląskiego, które postanowiliśmy wyeksponować w naszej komunikacji – mówi Rafał Borkowski, zastępca dyrektora marketingu detalicznego w mBanku. 

– Poszukiwaliśmy działań w obszarze digital, które jednocześnie dopełnią kampanię offline’ową jak i wzmocnią przekaz internetowy. Spotify zdawał się być dla nas najlepszym wyborem do ujęcia niecodziennej kampanii w kreatywny sposób. Dzięki możliwościom jakościowym platformy mamy przyjemność poczuć się uczestnikami zupełnie naturalnych konwersacji mieszkańców Śląska, a poprzez wykorzystanie szeroko-zasięgowej platformy trafiamy dokładnie do tych, którym chcemy przedstawić naszą ofertę – dodaje Łukasz Miączyński, Senior Communications Planner w Carat Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Działania marketingowe na Spotify są częścią kampanii reklamowej prowadzonej również w innych kanałach takich jak: regionalne rozgłośnie radiowe, digital (YouTube, Meta, TikTok, Google Display Network, portale regionalne) oraz OOH w wybranych miastach na Śląsku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „My to rozumiemy” kierowana jest do osób w wieku 21-44, mieszkańców miast na Śląsku (m.in. Zabrze, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Gliwice, Cieszyn, Rybnik, Katowice i wiele innych). Za logistykę działań w serwisie Spotify odpowiada polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph), natomiast za koncept kampanii – agencje Dentsu Creative oraz Carat.

mBank aktywnie korzysta z platformy Spotify już od 3 lat. Na profilu marki znajdują się, np. playlisty marki przygotowywane z okazji różnych świąt. W 2023 roku pojawiło się także kilka kampanii, w których wykorzystano formaty Audio Everywhere z bannerem towarzyszącym. Prowadzone były też działania towarzyszące finałowi WOŚP (którego mBank jest partnerem) – mBank skorzystał tu m.in. z formatu HPTO, czyli Home Page Takever, który zapewnia reklamodawcy całą dobę ekspozycji na wyłączność w desktopowej wersji aplikacji Spotify.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Wiaruchna! Zakryjmy sznupy. Nie trykajmy się – JetLine wyemitowało zalecenia sanitarne regionalnie

W Polsce mamy dwa języki: polski i kaszubski, kilka dialektów i kilkadziesiąt gwar. Bogactwo kultury, źródło różnorodności i inspiracji. JetLine postanowiło wykorzystać ten fakt do emitowania na swoich cyfrowych ekranach OOH zaleceń sanitarnych.

PS2 Burger King wprowadza burgera dla mieszkańców Poznania – Whoppyra

Burger King w 2020 roku wprowadził burgera inspirowanego lokalną tradycją. We wszystkich restauracjach sieci w Poznaniu, mieszkańcy mogli zjeść pysznego burgera Whoppyra, wypełnionego złocistymi frytkami z pyr.