Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Sztuczna inteligencja poprawi błędy i oceni stopień przyswajalności tekstu

Zdarza Ci się spędzać długie godziny nad poprawą błędów w Twoim tekście? Już wkrótce będziesz mógł poprosić o pomoc… sztuczną inteligencję. Naukowcy z Warmii i Mazur pracują nad inteligentnym asystentem pisania. Tworzone narzędzie, GoodWrite.pl, dokona korekty najtrudniejszych błędów językowych.
O autorze
2 min czytania 2020-06-19

Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi korektorskich. Nie wszystkie jednak pozwalają na kompleksową poprawę tekstu – o ile dobrze radzą sobie z oczywistymi błędami, o tyle większość z nich nie daje gotowych rozwiązań bardziej zaawansowanych usterek gramatycznych. W Ermlab Sp. z o.o., jednym z największych software house’ów w regionie Warmii i Mazur, naukowcy i programiści chcą stworzyć nowe możliwości automatycznej korekty tekstu. Pomoże im w tym sztuczna inteligencja.

Technologia, która rozumie zawiłości języka

– GoodWrite.pl to zupełnie inny wymiar korekty tekstu niż ten, z jakim mamy do czynienia obecnie. Nasza sztuczna inteligencja będzie bazować nie tylko ortografi, interpunkcji oraz na prostych formułach gramatycznych (np. „perfumy”, zam. błędnej formy „perfuma”), lecz także na bardziej skomplikowanych regułach językowych, związanych z osadzeniem form w kontekście, czyli np. z poprawnym użyciem skrótów składniowych – zdradza dr Katarzyna Witkowska, językoznawca i opiekun marketingowy projektu.

W praktyce opracowanie takich algorytmów to wieloetapowe zadanie, nad którym pracuje interdyscyplinarny zespół naukowców i programistów

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nasza autokorekta oparta będzie na uczeniu maszynowym, sieciach neuronowych, ale też wnikliwej analizie morfosyntaktycznej czy statystycznej. Chcemy stworzyć narzędzie, które stanie się inteligentnym asystentem pisania: szybko i sprawnie wykryje błędy oraz miejsca, w których tekst może być niezrozumiały dla odbiorcy, zaznaczy je i zasugeruje poprawki – wyjaśnia dr Krzysztof Sopyła, kierownik prac badawczych.

Pierwsze kroki algorytmów

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak podkreślają badacze, na rzetelne opracowanie takiej aplikacji potrzeba czasu, jednak część algorytmów już zaprojektowano i są one obecnie w fazie testów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

–Ważne jest dla nas, by stworzyć narzędzie, które będzie odpowiedzią na realne potrzeby jego przyszłych użytkowników – zapewnia K. Witkowska.

Dlatego algorytmy GoodWrite.pl są stale udoskonalane, a nad ewaluacją efektów prac na bieżąco czuwa sztab beta testerów: blogerów, właścicieli agencji marketingowych, a także naukowców czy dziennikarzy. Wersję beta narzędzia, na którą składają się wtyczka do przeglądarki Google Chrome i wirtualny edytor tekstów, opublikowano w otwartym dostępie na stronie – bezpłatnie mogą z niej korzystać wszyscy internauci.

Połączenie doświadczenia w dziedzinie SI oraz wiedzy lingwistycznej

Za powstanie algorytmów odpowiedzialna jest olsztyńska spółka Ermlab. Software house zgromadził w swoich szeregach naukowców w dziedzinie językoznawstwa, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy danych, jak również doświadczonych programistów. Kilkunastoosobowym zespołem kieruje dr inż. Przemysław Górecki, CTO firmy, adiunt Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, a także wieloletni specjalista w zakresie uczenia maszynowego. 

Prace nad GoodWrite.pl prowadzone są w ramach projektu badawczo-rozwojowego dofinansowanego z Funduszy Europejskich, w ramach programu Szybka Ścieżka Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.