Sztuczna inteligencja stworzyła nowy spot marki Lexus

Sztuczna inteligencja stworzyła nowy spot marki Lexus
Spot „Driven by Intuition” marki Lexus został w całości stworzony przez sztuczną inteligencję, która bazowała m.in. na danych o nagrodzonych kampaniach produktów luksusowych z ostatnich piętnastu lat.
O autorze
1 min czytania 2018-11-23

Niedawno Lexus zaprezentował spot promujący swój nowy model samochodu – Lexus ES. Co ciekawe, 60-sekundowa reklama w całości została stworzona przez sztuczną inteligencję, która bazowała na danych o nagrodzonych kampaniach produktów luksusowych z ostatnich piętnastu lat, informacjach o marce oraz ludzkich emocjach.

Spot przedstawia historię inżyniera, który podziwia swoje nowe dzieło, czyli samochód Lexus ES. Wkrótce auto ma wyjechać z hali produkcyjnej na drogę, by wziąć udział w teście zderzeniowym. Twórca zaś ze złami w oczach odprawia swoje „dziecko”.

Jak zapewniają twórcy, produkcja reklamy trwała około pół roku. Za wyreżyserowanie spotu odpowiedzialny był nagrodzony Oscarem Kevin Macdonald. Reklama została też opracowana przez partnera technicznego Visual Voice, we współpracy z agencją kreatywną The&Partnership, przy wsparciu IBM Watson.

Tutaj zaś pokazane zostały kulisy tworzenia reklamy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Pizza Hut nawiązała współpracę z Toyotą i podczas targów Specialty Equipment Market Associations w Las Vegas zaprezentowała mobilną fabrykę pizzy, która nie tylko sama ją przygotowuje, ale też dostarczy pod wskazany adres.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czegoś takiego jeszcze nie było – koparki biorące udział w boot campie. Wszystko to za sprawą szwedzkiej gwiazdy kina akcji Dolpha Lundgrena, który w rytm muzyki rodem z lat 80. trenuje maszyny marki Volvo.

PS3

Intelligent Personal Assistant, pierwszy asystent głosowy BMW, sprawił, że Mona Lisa przemówiła i odpowiadała nawet na najdziwniejsze pytania, które jej zadano.