Niedawno Lexus zaprezentował spot promujący swój nowy model samochodu – Lexus ES. Co ciekawe, 60-sekundowa reklama w całości została stworzona przez sztuczną inteligencję, która bazowała na danych o nagrodzonych kampaniach produktów luksusowych z ostatnich piętnastu lat, informacjach o marce oraz ludzkich emocjach.
Spot przedstawia historię inżyniera, który podziwia swoje nowe dzieło, czyli samochód Lexus ES. Wkrótce auto ma wyjechać z hali produkcyjnej na drogę, by wziąć udział w teście zderzeniowym. Twórca zaś ze złami w oczach odprawia swoje „dziecko”.
Zobacz również
Jak zapewniają twórcy, produkcja reklamy trwała około pół roku. Za wyreżyserowanie spotu odpowiedzialny był nagrodzony Oscarem Kevin Macdonald. Reklama została też opracowana przez partnera technicznego Visual Voice, we współpracy z agencją kreatywną The&Partnership, przy wsparciu IBM Watson.
Tutaj zaś pokazane zostały kulisy tworzenia reklamy.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pizza Hut nawiązała współpracę z Toyotą i podczas targów Specialty Equipment Market Associations w Las Vegas zaprezentowała mobilną fabrykę pizzy, która nie tylko sama ją przygotowuje, ale też dostarczy pod wskazany adres.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Czegoś takiego jeszcze nie było – koparki biorące udział w boot campie. Wszystko to za sprawą szwedzkiej gwiazdy kina akcji Dolpha Lundgrena, który w rytm muzyki rodem z lat 80. trenuje maszyny marki Volvo.
PS3
Intelligent Personal Assistant, pierwszy asystent głosowy BMW, sprawił, że Mona Lisa przemówiła i odpowiadała nawet na najdziwniejsze pytania, które jej zadano.