Wśród nich znalazł się Mariusz Waras (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali.
Do sklepów IKEA na całym świecie trafiła limitowana kolekcja 12 plakatów zaprojektowanych przez światową czołówkę artystów reprezentujących tzw. sztukę uliczną. Zaproszonym do projektu twórcom pozostawiono pełną dowolność zarówno w doborze technik, jak i rodzaju papieru oraz technologii druku. Na plakatach znajdziemy więc imitacje klasycznego graffiti, szablonów, ale także gigantycznych murali i precyzyjnych grafik.
Zobacz również
– Artyści zebrani wokół projektu IKEA ART EVENT 2015 pochodzą z różnych stron świata i reprezentują często bardzo odmienne style. Każdy z nich jest inny, ale właśnie dzięki temu, możemy pokazać bogactwo tej chyba najbardziej „demokratycznej” gałęzi sztuki – mówi Magdalena Gorecka-Przepolska, Kierownik Marketingu IKEA Kraków. – Cieszymy się, że za sprawą naszej kolekcji sztuka ulicy może znaleźć się w każdym domu. Liczba plakatów jest jednak mocno ograniczona. Do krakowskiego sklepu trafiło ich 200 sztuk – dodaje Magdalena Gorecka-Przepolska.
Wśród 12 artystów, zaangażowanych w przedsięwzięcie IKEA ART EVENT, znalazł się Mariusz Waras, (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali. Głównym motywem plakatu jego autorstwa jest stara karuzela przedstawiona w postaci miasta. Karuzela Warasa stanowi jednak zaprzeczenie urządzenia tradycyjnie kojarzonego z zabawą. Swoje prace na plakaty przenieśli też: John Matos (Crash) z USA, Nicola i Ivan Gajic (Sobekcis) z Serbii, Carolina Falkholt (Blue) ze Szwecji, Christian Rebecchi i Pablo Togni (Nevercrew) ze Szwajcarii, Koralie i Supakitch z Francji, Chen Yingjie (Hua Tunan) z Chin, Nuria Mora z Hiszpanii, Jeroen Erosie z Holandii, Mariusz Waras (M-city) z Polski, Eko Nugroho z Indonezji, Hamilton Yokota (T-Freak) z Brazylii oraz Elle z USA.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing