W marketingu najważniejsza jest…..
Zrozumienie, że marketing to „art + science”. Bardzo niewielu ludzi umie efektywnie wprowadzić tę ideę w życie.
Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł, to…
Wiarygodne i autentyczne wniknięcie w środowisko rodzącego się w Warszawie clubbingu z marką Lipton Ice Tea. Przyczynienie się do rozwoju „epickiego” cyklu imprez w najbardziej legendarnym klubie w Polsce. Uczynienie marki wartościowym kreatorem życia nocnego Warszawy i zyskanie szacunku w środowisku.
Zobacz również
Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
Przedwczesny awans na eksponowane stanowisko w strukturach globalnych z odpowiedzialnością za znaczącą grupę rynków. Do polityki trzeba dorosnąć.
Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Launch Coca-Cola Zero w Polsce. Kto by pomyślał, że w Polsce produkt light można kierować do mężczyzn? Jak uniknąć kanibalizacji istniejącego portfolio? Jak podważyć pozycję konkurencji? Na jakim insightcie oprzeć komunikację, żeby być wiarygodnym? Jaki nadać ton kampanii, żeby być lokalnie relewantnym? Jak mówić do mężczyzn, nie alienując kobiet? Jak przezwyciężyć głęboką wiarę społeczeństwa, ze light to zgniły kompromis smaku i kalorii?
Trafne odpowiedzi na te i inne pytania przyniosły sukces, który przerósł oczekiwania.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Kampania PCK „Życie to nie Facebook”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za emocje. Za prawdziwość. Za globalny buzz. Ale przede wszystkim za działanie w słusznej sprawie (a nie w imię poprawy wyników sprzedaży nikomu niepotrzebnego produktu).
Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
To miejsce, gdzie można wrzucić wiele modnych angielskojęzyczny fraz – storytelling, inbound marketing, experience marketing, content marketing, retailtainment, programatic media buying, big data, muliti-screen viewing, itp., itd. To jednak tylko hasła, a prawda jest taka, że nikt nie wie.
Jedno jest pewne – w dobie praktycznie identycznych produktów, które walczą o swoje miejsce w życiu ludzi, rola marki istotnie wzrasta. To oznacza, że marketing będzie tylko zyskiwał na znaczeniu.
Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Po pierwsze różne powszechnie wyznawane prawdy objawione, jak np. domniemana potęga lojalności lub rzekoma konieczność emocjonalnego wyróżnienia każdej marki (nawet z tak pozbawionych emocji kategorii jak np. blachodachówka czy gładź gipsowa).
Po drugie różne formy rozkładania włosa na czworo. Przeintelektualizowane, pseudokreatywne, nibynaukowe próby systematyzacji rzeczywistości.
We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Ta relacja niczym się nie różni od każdej innej relacji międzyludzkiej – musi być oparta o wzajemny szacunek, uczciwość i przejrzystość. Nie przeszkadza też wzajemna sympatia.
Swoje inspiracje czerpię z…
Wiadomo – z życia. Wystarczy wstać zza biurka (ewentualnie z kanapy), a liczba bodźców nie pozwala na pozostanie obojętnym.
Kampania moich marzeń to…
Promocja marki „Polska” na świecie (mimo świadomości, że produkt jest co najwyżej mierny).
Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
„Palę, bo lubię” – to chyba najlepsza odpowiedź na pytanie „dlaczego coś się robi” (tak naprawdę nie palę).
Szymon Michalik rozpoczął karierę w 2001 roku w Unilever Polska, gdzie pracował w zespołach marki Lipton i Rama. Nastepnie pelnil funkcje European Brand Managera w centrali firmy w Rotterdamie. Kolejnym krokiem było stanowisko Brand Managera w Coca-Cola Poland – najpierw dla marki Nestea a następnie marek Coca-Cola Light i Coca-Cola Zero. W 2010 jako Senior Brand Manager przejął odpowiedzialność za markę Heineken w strukturach Grupy Żywiec. Obecnie jest Group Marketing Managerem w Adidas Polska, gdzie odpowiada za całość działań marketingowych marki adidas w Polsce.