– Czuliśmy, że zmiana jest potrzebna – w końcu piszemy o mobilnych trendach i staramy się za nimi podążać. Oprócz odświeżenia wyglądu serwisu, zależało nam przede wszystkim na dostosowaniu portalu do potrzeb użytkowników, którzy coraz częściej odwiedzali serwis z urządzeń przenośnych – wyjaśnia Andrzej Matysiak, Koordynator ds. Komunikacji T-Mobile Polska S.A. W ciągu ostatniego roku liczba odwiedzających portal z urządzeń mobilnych wzrosła o 35%.
Od początku celem projektu było zwiększenie liczby użytkowników, ich zaangażowania oraz optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem jednej zamiast dwóch wcześniej dostępnych wersji serwisu. Skoncentrowaliśmy się na stworzeniu nowej responsywnej odsłony portalu w oparciu o znajomość użytkowników, dobrych praktyk i trendów w sieci, plany rozwoju T-Mobile Trendy oraz widoczny istotny wzrost liczby osób korzystających ze smartfonów i tabletów.
Zobacz również
– Dużym wyzwaniem przy okazji tego wdrożenia okazało się poprowadzenie działań w sposób optymalny dla tworzenia projektu responsywnego. Postawiliśmy na jeszcze bardziej ścisłą niż zazwyczaj współpracę projektantów UX, grafików, front-end developerów oraz w dużej mierze równoległe prowadzenie prac. Dzięki temu każdy z zespołu mógł mieć wpływ na to, jak będzie wyglądał i zachowywał się nowy serwis – wyjaśnia Anna Orzechowska, Strategy Manager w Dziale Realizacji Marketingowej Grupy Unity.
Strategia ta pozwoliła na stworzenie projektu przemyślanego i zweryfikowanego pod kątem kodu, layout’u oraz zgodności z obraną strategią. Dzięki wykorzystaniu Responsive Web Design zarządzanie serwisem przystosowanym do odbioru na różnych urządzeniach możliwe jest z jednego miejsca.
– Celowo nie mówimy dziś o efekcie końcowym, ponieważ nasze plany zakładają ciągłą optymalizację i rozbudowę serwisu – podsumowuje Anna Orzechowska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Efekt prac można oglądać na www.t-mobile-trendy.pl/.
Słuchaj podcastu NowyMarketing