Taide Guajardo (P&G) na Forum Innovation: Nadszedł czas, gdy musimy podnieść poprzeczkę nam wszystkim – reklamodawcom, agencjom, mediom, dostawcom

Mnogość nowych kanałów komunikacji i komunikowanych treści reklamowych, czy rozwiązań technologicznych z użyciem ogromnej ilości danych (Big Data) wymagają zmiany podejścia do budowania marek, powiedziała podczas konferencji Innovation Day dyrektor marketingu P&G w Europie Taide Guajardo.
O autorze
1 min czytania 2017-05-24

Według niej, rozwój technologii cyfrowych wymaga w szczególności podniesienia jakości w zakresie kreacji komunikacji.

„Szybki rozwój technologii cyfrowych stwarza dla branży reklamowej niemal nieograniczone możliwości komunikacji marek. Z drugiej strony, mnogość kanałów komunikacji i komunikowanych treści reklamowych, czy rozwiązań technologicznych z użyciem ogromnej ilości danych to także spore wyzwanie. Nowa rzeczywistość wymaga zmiany podejścia do budowania marek, zwłaszcza podniesienia jakości w zakresie kreacji czy pomiaru efektywności komunikacji” – powiedziała Guajardo w trakcie Innovation Day.

„Pomimo transformacji, jaką przeszedł rynek reklamy na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, jedno pozostało niezmienne – wciąż to konsument jest najważniejszy i wokół jego potrzeb i oczekiwań powinny być projektowane wszelkie działania komunikacyjne marek” – dodała dyrektor.

Guajardo argumentuje, że w erze cyfryzacji sam konsument i jego potrzeby uległy metamorfozie, a dzięki dostępowi do technologii mobilnych w jeszcze większym stopniu wpływa on na kształt rynku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Jednym z naszych zadań jako marketerów jest ciągła poprawa kreacji komunikacji marek. Obecnie, przy mnogości kanałów komunikacji i dostępnych ciągle nowych narzędzi łatwo jest skupić się na technicznych aspektach pracy, zapominając o potrzebach konsumentów. Tymczasem zaawansowane rozwiązania komunikacyjne jak VR, AR, AI, czy kanały komunikacyjne, jak np. media społecznościowe, to tak naprawdę tylko platformy przekazu. To, co jest jednak fundamentalne, to idea kreatywna oparta na dogłębnym zrozumieniu potrzeb konsumenta tzw. 'insighcie konsumenckim’. Jako marketerzy powinniśmy dążyć do tego, by naszą komunikacją wzbudzać emocje – poruszać, bawić, zachęcać do refleksji oraz zainteresować ich naszymi markami” – podkreśliła Guajardo.

Wyzwań przed branżą reklamową jest jednak więcej, a jednym z głównych jest poprawa skuteczności komunikacji do konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Dzisiaj technologie cyfrowe są w stanie zgromadzić każdy rodzaj danych. Tym bardziej trudno zaakceptować fakt, że obecnie aż około 60% reklam za pośrednictwem kanałów cyfrowych nie dociera do konsumentów i trafia w próżnię. Był czas, kiedy branża dużo eksperymentowała w tym zakresie. Teraz nadszedł czas, gdy musimy podnieść poprzeczkę nam wszystkim – reklamodawcom, agencjom, mediom, dostawcom. Aby poprawić skuteczność komunikacji marek, musimy ściśle ze sobą współpracować i szukać najlepszych rozwiązań” – zaznaczyła przedstawicielka Procter & Gamble.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Guajardo wskazała także, że niska jakość reklam sprawia, iż odbiorcy próbują je blokować, a co za tym idzie mają mniejszy wpływ na decyzje konsumenckie. Bez istotnej zmiany podejścia do jakości tworzonych reklam, ucierpieć mogą na tym nie tylko sami reklamodawcy, ale także cały rynek mediów.