TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„TAK dla niezależnego życia” – pierwsza ogólnopolska kampania promująca Asystencję Osobistą Osób z Niepełnosprawnościami 

Właśnie wystartowała pierwsza ogólnopolska kampania społeczna, która nagłaśnia temat asystencji osobistej osób z niepełnosprawnościami i promuje powstały niedawno Standard Asystencji Osobistej.
O autorze
2 min czytania 2023-12-22

Asystencja osobista to jedyne rozwiązanie, które zapewnia osobom z niepełnosprawnościami prowadzenie niezależnego życia. Celem najnowszej kampanii stworzonej przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI)  jest dotarcie do jak największego grona Polek i Polaków z bardzo ważną potrzebą – samodzielności. Realizacja wolności i praw człowieka na równi z innymi powinno być normą, nie przywilejem. Dlatego właśnie tak istotna jest rola asystentów osobistych, których praca umożliwia osobom z niepełnosprawnościami uczestnictwo w życiu zawodowym, społecznym czy kulturalnym. 

– AOON jest rozwiązaniem niezwykle potrzebnym i długo wyczekiwanym przez osoby z niepełnosprawnościami, ich rodziców oraz bliskich. W Polsce usługa ta obecnie finansowana jest w sposób konkursowy, a nie ciągły, co powoduje, że nie każda osoba z niepełnosprawnością ma gwarancję dostępu do asystencji. Ograniczona jest również m.in. możliwość wyboru asystenta przez osobę z niepełnosprawnością, zakres wsparcia oraz wiek osób, którym asystencja przysługuje. W celu uporządkowania tych oraz wielu innych istotnych kwestii związanych ze świadczeniem asystencji osobistej w Polsce, powstał Standard AOON, zbiór propozycji oraz zasad, dzięki którym asystencja osobista będzie mogła działać w zgodzie z indywidualnymi potrzebami osób z niepełnosprawnościami. Kolejnym krokiem na drodze do zmian jest stworzenie ustawy, która zagwarantuje wszystkim osobom z niepełnosprawnościami prawo do usługi i niezależnego życia – podkreśla Monika Zima-Parjaszewska, prezeska PSONI.

Sercem działań kampanii jest seria trzech spotów, w których występują osoby z niepełnosprawnościami oraz towarzyszący im w roli asystentów aktorzy. Scenki z ich codziennego życia pokazują, jak niezależnie i samodzielnie mogą funkcjonować.  

– Zależało nam, aby kampania miała nie tylko emocjonalny, ale przede wszystkim optymistyczny i otwarty przekaz. W nieco przewrotny, zaskakujący sposób staraliśmy się odkryć przed widzami, czym jest asystencja osobista i uświadomić, jak ogromny ma ona wpływ na niezależne życie osób z niepełnosprawnością. Jesteśmy niezwykle dumni, że po raz kolejny wiedzę i doświadczenie naszego zespołu mogliśmy wykorzystać dla dobra inicjatyw, które sprawiają, że rzeczywistość wokół nas staje się bardziej dostępna – mówi Artur Karwala, Creative Group Head w Agencji Nie Do Ogarnięcia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od samego początku moim założeniem było, aby proces tworzenia spotów z udziałem naszych bohaterów przebiegał w atmosferze autentyczności, czyli nie różnił się specjalnie od pracy, którą wykonujemy na co dzień. Niezależnie bowiem od tematyki kampanii, każdy docenia autentyczny humor, bezpośredniość, ludzkie, naturalne emocje, swobodę w wyrażaniu siebie. Chcieliśmy stworzyć takie środowisko pracy i myślę, że ten stan i te emocje przełożyły się na efekt końcowy – mówi Mateusz Miszczyński, reżyser spotów reprezentowany przez Papaya Roster.

Działania realizowane będą również w radiu i w mediach społecznościowych oraz  za pośrednictwem podstrony psoni.org.pl/aoon, na której można pobrać Standard Asystencji Osobistej osób z niepełnosprawnościami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcą kampanii jest Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI) przy współpracy z Biurem Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Fundacją im. Królowej Polski św. Jadwigi i Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Działania w ramach kampanii obejmują m.in. spoty telewizyjne, radiowe, komunikację w mediach społecznościowych oraz materiały drukowane.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za koncepcję kreatywną i realizację spotów telewizyjnych, radiowych, reklamę w Internecie oraz działania w mediach społecznościowych odpowiada Agencja Nie Do Ogarnięcia. Spoty zostały wyprodukowane przez Papaya Films. Zrealizowali je twórcy Papaya Roster – reżyser Mateusz Miszczyński, DOP Jakub Stoszek oraz fotograf Robert Ceranowicz. Za zakup mediów odpowiada Grandes Ideas.

Link do spotu jest dostępny tutaj.