Inicjatywa marki Free Now pod hasłem „Taksówką na szczepienie”, powstała głównie z myślą o osobach, które obecnie się szczepią: czyli z grupy zero, a także potrzebujących i seniorach, którzy nie mają możliwości samodzielnego dojazdu na/z szczepienia.
– Wierzymy, że nasza oferta transportu na szczepienia będzie realną pomocą dla osób, które mogą jej potrzebować. Naszą inicjatywą chcemy także zwrócić uwagę na osoby samotne, starsze i chore, które są wśród nas i wymagają wsparcia. Apelujemy, by każdy z nas zastanowił się czy w swoim otoczeniu ma taką osobę – może to być sąsiad lub rodzic mieszkający w innym mieście – mówi mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce.
Zobacz również
W ramach inicjatywy marka zobowiązuje się zwrócić do 25 złotych za każdy przejazd osoby szczepionej (czyli do 50 PLN za dojazd i powrót z punktu szczepień) – jak zauważają przedstawiciele Free Now, ponad 85% przejazdów w opcji Lite+Screen we FREE NOW wynosi mniej niż ta kwota. Oznacza to, że jeden użytkownik może otrzymać zwroty z 2 przejazdów.
Aby skorzystać z usługi wystarczy mieć skan lub zdjęcie dowolnego dokumentu potwierdzającego wizytę na szczepieniu oraz rachunek za przejazd jedną z taksówek Free Now z adresem punktu szczepienia jako początkowym lub docelowym. Więcej informacji znajduje się na tej stronie.
Podobne działania marka prowadzi również w siedmiu innych krajach europejskich, m.in. Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Free Now zamierza przeznaczyć 1 milion euro na przejazdy do punktów szczepień w Europie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lidl w Stanach Zjednoczonych zapowiedział, że będzie nagradzał tych pracowników, który zaszczepią się przeciwko Covid-19. Każdy z nich otrzyma premię w wysokości 200 dolarów. Czy taka forma zachęcania do szczepień jest dobra?
PS2
Brytyjski organ nadzoru reklamowego orzekł, że najnowsza reklama Ryanaira pod hasłem „Zaszczep się i leć” promuje nieodpowiedzialne wzorce zachowań. W związku z tym linie lotnicze otrzymały zakaz emisji spotu.