O kontrowersjach wokół nowej kampanii marki Ryanair pod hasłem „Jab&Go” (w Polsce znanej jako „Zaszczep się i leć!”) informowaliśmy na początku br. Reklama bowiem miała za zadanie zachęcić klientów linii lotniczych do szczepienia się na koronawirusa.
Do brytyjskiego organu nadzoru reklamowego ASA wpadło ponad 2 tys. skarg od osób, którym reklama Ryanaira nie przypadła do gustu. Wiele osób zarzuciło marce, że daje ona fałszywą nadzieję na to, że szczepionka sprawi, że wszystko wróci do normy – biorąc pod uwagę tempo szczepień, a także fakt, że w dalszym ciągu i tak trzeba będzie przestrzegać reżimu sanitarnego.
Zobacz również
ASA, po rozpatrzeniu licznych wniosków, orzekł, że reklama istotnie może wprowadzać odbiorców w błąd i promuje nieodpowiedzialne zachowania. W związku z tym emisja spotu została zakazana w całej Wielkiej Brytanii.
Szef Ryanaira, Michael O’Leary, nie do końca zgodził się z decyzją ASA. Jego zdaniem kampania „Jab&Go” wpisuje się w strategię brytyjskiego rządu dotyczącą promocji szczepień wśród społeczeństwa. Mimo to powiedział, że zastosuje się do decyzji ASA i nie będzie emitować reklamy.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Qatar Airways to jedna z marek, która postanowiła podziękować służbie zdrowia za ich nieoceniony wkład w walkę z koronawirusem – popularne linie lotnicze poinformowały, że rozdadzą medykom 100 tys. bezpłatnych biletów lotniczych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kancelaria Premiera zaprezentowała właśnie nowy spot stworzony w ramach rządowej kampanii #SzczepimySię, w którym wystąpił Cezary Pazura. W filmie aktor przekonuje, że „szczepienie to nie tylko Twoja sprawa!”.