Podstawowe zadanie TalentTube (talenttube.tv) to organizacja kampanii reklamowych na YouTube oraz rekrutacja influencerów publikujących treści video, a następnie możliwie najlepsze dopasowanie ich do zleconych kampanii. Aktualnie na polskim YouTube regularnie funkcjonuje około 14 000 kanałów, które skupiają wokół siebie publiczność rzędu minimum 1000 osób każdy*. Poprzez sieci partnerskie i domy mediowe marki są w stanie zaangażować do promocji tylko ułamek YouTuberów i w praktyce docierają z przekazem do ograniczonej części widzów. Szacuje się, że obecnie firmy realizują kampanie branded content jedynie z około 5-7% twórców działających na YT. TalentTube dziesięciokrotnie zwiększa możliwości w tym zakresie i jednocześnie gwarantuje tzw. brand safety poprzez dwustopniowy system weryfikacji contentu video. Platforma jest dedykowana przede wszystkim mniejszym i niszowym influencerom. Warunkiem nawiązania współpracy jest posiadanie minimum 1000 subskrypcji kanału oraz regularne tworzenie bezpiecznych, niekontrowersyjnych treści. Twórcy TalentTube podkreślają atrakcyjność produktu praktycznie dla wszystkich typów marek: globalnych – zainteresowanych celowanymi kampaniami i lokalnych – dysponujących mniejszym budżetem.
– TalentTube to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Na rynku amerykańskim funkcjonuje FameBit, który również proponuje lokowania na YouTube, jednak jest wyłącznie tablicą ogłoszeniową bez jakiegokolwiek algorytmu – tłumaczy Krystian Botko, CEO TalentMedia. – Tymczasem TalentTube to dość złożony algorytm, który kalkuluje wynagrodzenie dla twórców uwzględniając kilka kryteriów: średnią liczbę wyświetleń, kategorię tematyczną treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Na poziomie interfejsu nasze rozwiązanie to również swoista tablica ogłoszeń, która w jednym miejscu łączy popyt na video branded content z tysiącami twórców, którzy codziennie publikują filmy wokół setek różnych pasji – dodaje Botko.
Zobacz również
Dyrektor zarządzającą TalentTube została Lidija Vukić. Obecnie Vukić jest członkiem zarządu sieci partnerskiej TalentMedia, w której nadzoruje pracę działu twórców oraz współpracę z agencjami i domami mediowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Australii i USA. Pracowała także w największym MCN w Europie – berlińskim Divimove.
– Mamy świadomość, że nasz projekt to zupełnie nowa jakość w obszarze branded content. Z jednej strony przed tysiącami polskich twórców po raz pierwszy pojawia się szansa na współpracę z markami i autentyczna możliwość monetyzacji treści – mówi Lidija Vukić. – Natomiast z punktu widzenia marek to absolutny przełom w dostępności do małych i średnich influencerów na YouTube. Bardzo często to właśnie oni są prawdziwymi liderami opinii i mają realny wpływ na swoją widownię. Cały mechanizm platformy został tak skonstruowany, by marki, agencje lub domy mediowe mogły precyzyjnie pozyskać pożądaną ilość wyświetleń w ramach zdefiniowanej przez siebie grupy docelowej. Rozliczenie nastąpi wyłącznie za zrealizowaną i zweryfikowaną liczbę wyświetleń treści. Szacujemy, że za każdy milion wyświetleń i średnio cztery miliony minut uwagi konsumentów marka będzie płacić około dwa razy mniej niż w dedykowanych kampaniach branded content. Będzie to również stawka prawie o połowę niższa niż średnia w kampanii TrueView dla spotu 30” – podsumowuje Vukić.
Projekt jest uruchamiany w wersji beta. Twórcy TalentTube liczą na pozyskanie opinii i sugestii z rynku, które pozwolą udoskonalić produkt i dokładnie odpowiedzieć na istniejące potrzeby. Na starcie platforma udostępnia podstawowe funkcjonalności dla twórców video: możliwość wybierania i rozliczania kampanii. Wkrótce zostanie uruchomiony moduł dla marek pozwalający na zautomatyzowane zamawianie usług. W kolejnych etapach w odpowiedzi na uwagi i oczekiwania użytkowników będą wdrażane dodatkowe funkcjonalności, również z zakresu grywalizacji i z wykorzystaniem technologii blockchain.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ciągu dwóch najbliższych miesięcy spółka planuje uruchomienie platformy w Bułgarii. Dzięki doświadczeniu na kolejnym rynku, zakłada dalszy rozwój produktu i wprowadzenie go na główne rynki regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Docelowo TalentTube będzie dostępny we wszystkich kilkunastu krajach CEE. Władze TalentMedia podkreślają, że projekt stanowi istotny ruch w ogólnej strategii firmy poszerzając jej spektrum działalności o tzw. long tail oraz przynosząc nowe możliwości dla rynku i klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing