Agencja opracowała również pełną identyfikację wizualną, obejmującą wzory opakowań produktów oraz – wspólnie z zespołem iSpot – część projektów designerskich etui.
Oferta marki B. obejmuje trzy grupy produktów: B.safe – akcesoria ochronne, zabezpieczające telefon przed uszkodzeniami i dostarczające unikalnych funkcjonalności (np. etui magnetyczne, do którego opcjonalnie można zakupić dedykowany uchwyt samochodowy), B.on – stylowe dodatki pozwalające wyrazić indywidualny styl użytkownika oraz jego osobowość poprzez konkretne wzory, m.in. power banki i ładowarki oraz B.me – designerskie dodatki pozwalające wyrazić przez konkretny wzór indywidualny styl użytkownika. Opakowania każdej z nich zostały oznaczone innym kolorem: B.safe – zielonym, B.on – żółtym, B.me – czarnym. W ten sposób podkreślono ich indywidualny charakter, a klienci łatwiej odnajdą poszukiwany produkt na półce. Całe portfolio zostało oparte na idei ekosystemu, który każdy z konsumentów może tworzyć samodzielnie, dostosowując swoje urządzenie do indywidualnych potrzeb.
Zobacz również
B. to precedens na rynku akcesoriów mobilnych, na którym tożsamość marki i jej komunikacja są zazwyczaj skoncentrowane na produktach. Punktem wyjścia do przygotowania koncepcji B. były badania konsumentów, które pozwoliły dostosować portfolio do ich prawdziwych potrzeb i zachowań, a nie, jak to miało miejsce dotychczas, wyłącznie do parametrów telefonów. Z kolei strategię komunikacji opracowano podczas warsztatów z wykorzystaniem metodologii TBWA – Disruption®, które pozwoliły na skuteczne przełamanie status quo całej kategorii i zidentyfikowane nowego potencjału biznesowego. Chcąc wyróżnić markę akcesoriów i urządzeń do produktów Apple na rynku zdominowanym przez dane techniczne, zdecydowaliśmy się na komunikację wykorzystującą emocje i opartą na założeniu, że aktualnie telefon jest wyrazem naszej osobowości– powiedziała Alena Suszycka, Dyrektor Zarządzająca TBWA.
TBWA było odpowiedzialne za stworzenie kompleksowej i spójnej koncepcji marki. Agencja przygotowała identyfikację wizualną B., w tym zaprojektowała oryginalny i nowoczesny logotyp. Jest również autorem claimu „for human B.”. TBWA zaprojektowało też trzy pilotażowe opakowania dla poszczególnych grup produktów oraz część inspirowanych naturą wzorów designerskich etui.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce