fot. Unsplash.com
Dzięki wykorzystaniu autorskich rozwiązań ankietowych dostępnych w przestrzeni reklamowej Teads, badano nastroje konsumenckie na przestrzeni 2021 roku – zarówno w miarę rozprzestrzeniania się pandemii, jak i wprowadzania szczepionki na całym świecie. Używając własnej platformy globalnych wydawców, przeprowadzono ankiety wśród czytelników z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Kanady, Niemiec, Brazylii, Meksyku, Singapuru, Japonii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Zobacz również
Kluczowym wnioskiem z badania jest fakt, że wprowadzenie szczepionek i złagodzenie obostrzeń przez rządy zwiększyło zaufanie konsumentów do działań poza światem wirtualnym. Niemcy, Wielka Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie mogą poszczycić się najwyższym współczynnikiem zaufania do podróży – w tych krajach konsumenci dokonali najwięcej rezerwacji jeszcze na 2021 rok, przy czym Niemcy są liderem w tej klasyfikacji. W Emiratach Arabskich natomiast w lecie liczba dokonanych rezerwacji podwoiła się w stosunku do danych z maja br., kiedy to przeprowadzono poprzednią edycję badania. Zainteresowanie podróżami krajowymi wzrosło na wszystkich rynkach z wyjątkiem Francji i Singapuru. Natomiast zainteresowanie podróżami zagranicznymi wzrosło ponad dwukrotnie wśród konsumentów z Singapuru – z 9% do 19%.
Wyniki te zdają się być bezpośrednio związane z wprowadzeniem na rynek szczepionki. Podczas poprzedniej edycji badania zaszczepionych było tylko 7% światowej populacji, podczas ostatniej zaś szczepionkę przyjął prawie 1 na 4 obywateli, co oznacza wzrost o 16 punktów procentowych. Spośród państw objętych badaniem 7 na 10 zaszczepiło co najmniej połowę swoich obywateli.
Największy wzrost zaufania do podróżowania odnotowano w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC) – aż o 66% w Singapurze, 29% w Japonii i o 25% w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. To dobra wiadomość dla branży turystycznej w tym regionie, ponieważ „plany podróży, ale jeszcze nie wiadomo dokąd” znacznie wzrosły, a wśród mieszkańców z Singapuru nawet ponad dwukrotnie – z 8% do 17%.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Dobrą wiadomością dla marek jest również fakt, że konsumenci coraz częściej rozważają dokonanie większych zakupów, a ich zaufanie wzrosło od maja o 10%.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli zaś chodzi o ogólny poziom zaufania w przypadku stołowania się poza domem, największy jego wzrost odnotowano pomiędzy falami pandemii i to na wszystkich rynkach, przy czym największy nastąpił w Kanadzie – aż o 69% (z poziomu nieco ponad jednej czwartej – 26% do 44%). Globalnie prawie 2 na 5 konsumentów z dużą pewnością odwiedza restauracje. Stany Zjednoczone pozostają najbardziej optymistycznym rynkiem spośród wszystkich badanych – 4 na 5 badanych jest obecnie zdecydowanych na podejmowanie aktywności osobistych, kolejne miejsca zajmują Niemcy i Wielka Brytania. Nawet po wprowadzeniu w niektórych stanach nowych przepisów dotyczących paszportów szczepionkowych, Ameryka nadal pozostaje tu liderem na poziomie globalnym.
Istnieje jeszcze kilka światowych trendów wynikających z konsumpcji treści najważniejszych globalnych mediów, które analizuje Teads Media Barometr. Wyraźnie widać wzrost konsumpcji treści związanych z podróżami. Zainteresowanie tego typu contentem wzrosło ponad dwukrotnie od nowego roku, co świadczy zarówno o dużej chęci podróżowania, jak i o tym, że konsumenci szukają informacji na temat tego, gdzie jest bezpiecznie, jak podróżować i jakie są najnowsze przepisy dotyczące wybranego przez nich miejsca. Rozrywka, zdrowie i żywność utrzymały swoje miejsca jako najlepsze kategorie treści, ale w oczekiwaniu na wydarzenia takie jak Euro i olimpiada, sport odnotował znaczny wzrost w okresie letnim, podobnie technologia i nauka. Pierwsza dziesiątka najchętniej konsumowanych kategorii przedstawia się następująco:
– Niesamowite jest to, jak ewoluują poglądy konsumentów na temat podróży, zakupów i rozrywki wraz z wprowadzaniem szczepionek na coraz szersze rynki. Wyraźnie widać, że na całym świecie wzrasta zaufanie, a wraz z tym pojawia się szansa dla marek, by wyjść z tych niezwykle trudnych 18 miesięcy. Wielu konsumentów powiększyło swoje oszczędności w czasie lockdown’u i teraz szukają możliwości, by nadrobić stracony czas – dodaje Caroline Hugonenc, VP Global Research & Insights, Teads.
Teads to globalna platforma medialna, która umożliwia reklamodawcom dostęp do wydawców premium na całym świecie, docierając miesięcznie do ponad 1,9 miliarda użytkowników internetu, gwarantując połączenie szerokiego zasięgu z bezpieczeństwem marki. Teads dostarcza konsumentom nieintruzywne i angażujące treści reklamowe, markom osiąganie zamierzonych celów, a wydawcom efektywne rozwiązania w zakresie monetyzacji contentu, aby dostarczać wysokiej jakości treści. Teads współpracuje z wiodącymi markami, agencjami i wydawcami w 30 krajach na świecie, z zespołem liczącym ponad 900 osób, docierając miesięcznie do 87,3% użytkowników internetu w Polsce.