Team z MullenLowe MediaHub pojedzie do Cannes

Poznaliśmy laureatów tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes. W kategorii YC MEDIA, której partnerem była marka Red Bull, zwyciężył team z domu mediowego MullenLowe MediaHub.
O autorze
1 min czytania 2018-06-05

Konkurs Young Creatives to część prestiżowego programu skierowanego do pracowników branży komunikacji marketingowej. W ramach konkursu młodzi – kreatywni zderzają się z autentycznymi briefami klientów, a ich prace są oceniane przez profesjonalne Jury. Konkurs jest jednocześnie eliminacją do międzynarodowych konkursów: Young Lions i Eurobest.

Katarzyna Zinow, Digital Analyst i Agnieszka Witkowska, Senior Data Analyst w domu mediowym MullenLowe MediaHub zostały laureatkami jego tegorocznej edycji, pokonując 17 zespołów startujących w kategorii YC MEDIA.

Zadaniem konkursowym w kategorii media było przygotowanie strategii reklamowej dla marki Red Bull. Grupą docelową były osoby w wieku 18-20 lat, które organizują lub uczęszczają na domówki. Uczestnicy przygotowywali, składające się z 10 slajdów prezentacje, na których wygłoszenie mieli tylko 10 minut. Zgodnie z wymogami prezentacja powinna zawierać: big idea kampanii, przedstawienie profilu grupy docelowej, rekomendację timingu i budżetu kampanii, analizę szans i wyzwań związanych z wykonaniem projektu oraz uzasadnienie wybranych mediów.

Zwycięski pomysł opierał się na stworzeniu w mediach społecznościowych profilu „Red Bull Party Master“, który w czasie rzeczywistym wyszukuje posty, zawierające imprezowe hashtagi. Red Bull Party master „zaczepia“ użytkowników, w zabawny sposób komentuje ich wpisy i zdjęcia, zostawia linki do contentu Red Bulla (muzyki, filmów) oraz zachęca do udziału w akcji samplingowej sześciopaku Red Bulla.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W komunikacji wykorzystano kod językowy charakterystyczny dla generacji „Z“, która jest adresatem marki Red Bull. Propozycja laureatek zakładała bieżącą analizę i optymalizację działań. Celem długofalowym kampanii było budowanie pozytywnego skojarzenia z marką, a celami bezpośrednimi: duża liczba odebranych zestawów Red Bulla oraz liczne wzmianki w mediach społecznościowych na temat akcji samplingowej i działaniach Red Bull Party Mastera.

Idea kreatywna teamu z MullenLowe MediaHub została doceniona przez Jury, dlatego będzie on reprezentować Polskę podczas międzynarodowych finałów Young Lions, które odbędą się w dniach 18-22 czerwca.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się