Efektem wdrożenia pierwszego etapu projektu jest wirtualny przewodnik po znajdujących się w Starym Browarze dziełach sztuki. To wielokrotnie nagradzany, jedyny w Polsce i jeden z nielicznych na świecie obiektów handlowych, które wycieczki zwiedzają niczym muzeum. Dzięki iBeaconom każdy, kto ma na swoim telefonie bezpłatną aplikację „Stary Browar” podchodząc w pobliże eksponatu otrzyma na smartfon informację na jego temat. Dodatkowo będzie też mógł wziąć udział w quizie, w którym nagrodą jest odwiedzenie niedostępnych miejsc historycznego Starego Browaru.
Kolejne etapy wdrożenia
Firma Surgebeacon już przygotowuje się do wdrożenia w Starym Browarze kolejnego etapu funkcjonalności aplikacji. Łącznie w ramach projektu planowane są cztery etapy.
Zobacz również
– Stary Browar to miejsce, które od lat wyznacza trendy technologiczne w swojej branży i niewątpliwie jeszcze długo pozostanie prekursorem wielu nowych, użytecznych i mile zaskakujących klientów rozwiązań. To bez wątpienia zasługa Właściciela i Zarządu, którzy doskonale rozumieją zmieniające się potrzeby dzisiejszego klienta i branży. W kolejnych tygodniach zamierzamy uruchomić tu dwie bardzo przydatne funkcjonalności: nawigację po centrum w czasie rzeczywistym i zapamiętywanie miejsca zaparkowanego samochodu. Dla stałych użytkowników aplikacji przewidzieliśmy specjalne bonusy i nagrody. Najważniejsze dziś to fakt, że statystyki jasno pokazują, że zdecydowana większość użytkowników aplikacji to użytkownicy z włączonym Bluethoothem. To oznacza, że praktycznie każdy klient może już korzystać z udogodnień jakie niesie technologia iBeacon wraz z aplikacją mobilną Starego Browaru. Jasno pokazuje to, że nie istnieje już żadna bariera ani dla klientów tego typu obiektów, ani dla osób decydujących o wdrożeniach technologii w innych nieruchomościach– wyjaśnia Marcin Dąbrowski, jeden z założycieli firmy Surgebeacon.
Innowacyjność jest jednym z haseł przewodnich wszystkiego, co od samego początku powstaje w Starym Browarze, dlatego naturalnym jest tu sięganie po najnowsze rozwiązania technologiczne.
– Od lat udostępniamy przestrzeń Starego Browaru do testowania najnowszych technologii. Możemy śmiało powiedzieć, że przyczyniamy się w ten sposób do ich rozwoju, bo nie wszystko da się przecież przetestować w laboratorium. Bycie częścią procesów, które kształtują naszą przyszłość, daje nam dużo satysfakcji. Już dziś myślimy o tym, co będzie jutro, a jutro to omnichanneling w naszych unikalnych, ceglanych przestrzeniach, w pełni wykorzystujący społeczny i komercyjny potencjał internetu. – mówi Magdalena Kowalak, Prezes Zarządu Starego Browaru.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Technologia iBeacon działa w Starym Browarze od połowy kwietnia br. Aplikacja mobilna dostępna jest na smartfony z systemem Android i iOS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Stary Browar jest prekursorem, ale przygotowujemy już kolejne wdrożenia. W naszych planach na najbliższe dwa kwartały są sieci sklepów, gastronomia i obiekty sportowe. Ponadto pozyskaliśmy do współpracy mocnych partnerów z branży aplikacji mobilnych, którzy chcą angażować się we wspólne projekty. – dodaje Marcin Dąbrowski z Surgebeacon.
Czym są iBeacony?
To niewielkie sensory umożliwiające bardzo dokładne pozycjonowanie obiektów wewnątrz budynków. Komunikują się one za pośrednictwem technologii Bluetooth ze smartfonami wyposażonymi w stosowną aplikację mobilną. Interpretuje ona owe sygnały, wyświetlając kontekstowe treści w zależności od miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik telefonu. Są to różnego rodzaju przydatne informacje ściśle związane z konkretną lokalizacją. Mogą ułatwiać poruszanie się po obiekcie, przekazywać informacje o promocjach i ofertach specjalnych. Dzięki iBeaconom możliwa jest precyzyjna nawigacja wewnątrz budynku wszędzie tam, gdzie GPS nie jest wystarczająco dokładny lub po prostu nie ma zasięgu.