Konferencję wzbogacono o wystawę firm technologicznych oraz rozdanie nagród Retail Evolution Award, czyli wyróżnienie najciekawszych urządzeń, produktów i usług prezentowanych przez Partnerów i Wystawców Retail Technology Days 2013.
W czasie 2 dni konferencji można było posłuchać (i w niektórych przypadkach zobaczyć) o rozwiązaniach technologicznych z którymi Klient ma bezpośrednio styczność ale również z tymi, które są używane jedynie „na zapleczu“.
Zobacz również
Bardzo ciekawie wypadło wystąpienie Krzysztofa Urbanowicza na temat urządzeń liczących w sklepach i rozwoju technologii w handlu na styku sklep-klient. Przedstawiono technologię RFID (radio-frequency identification), polegającą na radiowym odczycie zawartości kosza, gdzie naciśnięcie przycisku czytnika, generuje dokument sprzedażowy automatycznie – takie rozwiązanie skróci obsługę kasową do minimum. Natomiast Łukasz Kafel, z BillBird S.A. opowiedział o tym jak zarobić na tym czego nie ma czyli o rozwiązaniach, które przyczyniają się do poszerzenia wachlarza produktów przykasowych, bez zajmowania powierzchni i kosztownej logistyki.
Technologiczna rewolucja w handlu może odbyć się także poza klientami – w sferze informatyki. Według przedstawicieli Oracle, firma uczestniczyła w towarzyszącej konferencji wystawie firm, w nowoczesnych firmach handlowych największy wpływ na ich działanie będzie miało zjawisko BIG Data. Prawidłowo zebrane i przetworzone dane: BIG Data prezentują niezwykle pożyteczne informacje dla szczebla wyższej i średniej klasy zarządczej, ponieważ pozwalają na zrozumienie ekosystemu przedsiębiorstwa i funkcjonowania klientów znacznie efektywniej niż kiedykolwiek przedtem.
Ogromnym zaciekawieniem cieszył się panel „Real vs. Virtual vs. Social. Nie ma jednej recepty na sukces w strategiach cross-channel i ecommerce“, podczas którego omówiono strategie e-commerce, a także możliwości jakie daje funkcjonowanie w mediach społecznościowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ważnym blokiem tematycznym konferencji był blok poświęcony customer experience czyli doświadczeniom klienta związanym z zakupem produktu bądź usługi. Właśnie wtedy Justyna Skorupska, z FACT-Finder Partner Polska przedstawiła bardzo praktyczny przewodnik sprzedawcy do obsługi Klienta w różnych kanałach sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwszy dzień konferencji zakończyło rozdanie nagród Retail Evolution Award, które w tym roku trafiły do:
- GTECH Poland, Innowacja Roku: LOTTERY INSIDE
- SKG S.A., Systemy informatyczne:System zarządzania siecią handlową eSAMBO
- COMMIT Polska, Systemy informatyczne: System do zarządzania całością procesów sprzedaży, logistyki i dystrybucji NTSwincash
- COMMIT Polska, Innowacje dla handlu: Produkty dotykowe NTS: Podręczny sklep NTS / Wirtualna półka sklepowa NTS / Interaktywny stół NTS
- LINC Polska, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Megapikselowa kamera IP MOBOTIX S15 FlexMount
- EPSON / TORELL, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Drukarka Fiskalna Epson TM-T801FV
- ILC, Programy lojalnościowe: System Kuponowy coreCOUPON
- DIVANTE, E-Commerce: Skuteczny Sklep Internetowy WellCommerce.pl
- TECHCAVE i Shopping Center Service, POS Marketing: Rebate CEO
Podczas dwudniowej konferencji można było usłyszeć prawie 30 wystąpień prelegentów z Polski i zagranicy a także odwiedzić 48 stoisk innowacyjnych firm z ofertą dla retailu. W konferencji uczestniczyło ponad 200 reprezentantów sieci handlowych a wystawę firm zobaczyło przeszło 500 odwiedzających. Wszystkie te dane świadczą o ogromnym sukcesie imprezy, która z roku na rok skupia wokół siebie coraz więcej przedstawicieli zarówno ze świata technologii a także retailu.
NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.