Technologiczna rewolucja w handlu, czyli co działo się podczas Retail Technology Days 2013

W minionym tygodniu odbyła się konferencja Retail Technology Days, której ideą było skupienie w jednym miejscu przedstawicieli sieci handlowych wraz z twórcami technologii, co stworzyło okazję do porozmawiania na temat przyszłości i innowacji w handlu detalicznym.
O autorze
2 min czytania 2013-05-28

Konferencję wzbogacono o wystawę firm technologicznych oraz rozdanie nagród Retail Evolution Award, czyli wyróżnienie najciekawszych urządzeń, produktów i usług prezentowanych przez Partnerów i Wystawców Retail Technology Days 2013.

W czasie 2 dni konferencji można było posłuchać (i w niektórych przypadkach zobaczyć) o rozwiązaniach technologicznych z którymi Klient ma bezpośrednio styczność ale również z tymi, które są używane jedynie „na zapleczu“.

Bardzo ciekawie wypadło wystąpienie Krzysztofa Urbanowicza na temat urządzeń liczących w sklepach i rozwoju technologii w handlu na styku sklep-klient. Przedstawiono technologię RFID (radio-frequency identification), polegającą na radiowym odczycie zawartości kosza, gdzie naciśnięcie przycisku czytnika, generuje dokument sprzedażowy automatycznie – takie rozwiązanie skróci obsługę kasową do minimum. Natomiast Łukasz Kafel, z BillBird S.A. opowiedział o tym jak zarobić na tym czego nie ma czyli o rozwiązaniach, które przyczyniają się do poszerzenia wachlarza produktów przykasowych, bez zajmowania powierzchni i kosztownej logistyki.

Technologiczna rewolucja w handlu może odbyć się także poza klientami – w sferze informatyki. Według przedstawicieli Oracle, firma uczestniczyła w towarzyszącej konferencji wystawie firm, w nowoczesnych firmach handlowych największy wpływ na ich działanie będzie miało zjawisko BIG Data. Prawidłowo zebrane i przetworzone dane: BIG Data prezentują niezwykle pożyteczne informacje dla szczebla wyższej i średniej klasy zarządczej, ponieważ pozwalają na zrozumienie ekosystemu przedsiębiorstwa i funkcjonowania klientów znacznie efektywniej niż kiedykolwiek przedtem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogromnym zaciekawieniem cieszył się panel „Real vs. Virtual vs. Social. Nie ma jednej recepty na sukces w strategiach cross-channel i ecommerce“, podczas którego omówiono strategie e-commerce, a także możliwości jakie daje funkcjonowanie w mediach społecznościowych.

Ważnym blokiem tematycznym konferencji był blok poświęcony customer experience czyli doświadczeniom klienta związanym z zakupem produktu bądź usługi. Właśnie wtedy Justyna Skorupska, z FACT-Finder Partner Polska przedstawiła bardzo praktyczny przewodnik sprzedawcy do obsługi Klienta w różnych kanałach sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwszy dzień konferencji zakończyło rozdanie nagród Retail Evolution Award, które w tym roku trafiły do:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • GTECH Poland, Innowacja Roku: LOTTERY INSIDE
  • SKG S.A., Systemy informatyczne:System zarządzania siecią handlową eSAMBO
  • COMMIT Polska, Systemy informatyczne: System do zarządzania całością procesów sprzedaży, logistyki i dystrybucji NTSwincash
  • COMMIT Polska, Innowacje dla handlu: Produkty dotykowe NTS: Podręczny sklep NTS / Wirtualna półka sklepowa NTS / Interaktywny stół NTS
  • LINC Polska, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Megapikselowa kamera IP MOBOTIX S15 FlexMount
  • EPSON / TORELL, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Drukarka Fiskalna Epson TM-T801FV
  • ILC, Programy lojalnościowe: System Kuponowy coreCOUPON
  • DIVANTE, E-Commerce: Skuteczny Sklep Internetowy WellCommerce.pl
  • TECHCAVE i Shopping Center Service, POS Marketing: Rebate CEO 

Podczas dwudniowej konferencji można było usłyszeć prawie 30 wystąpień prelegentów z Polski i zagranicy a także odwiedzić 48 stoisk innowacyjnych firm z ofertą dla retailu. W konferencji uczestniczyło ponad 200 reprezentantów sieci handlowych a wystawę firm zobaczyło przeszło 500 odwiedzających. Wszystkie te dane świadczą o ogromnym sukcesie imprezy, która z roku na rok skupia wokół siebie coraz więcej przedstawicieli zarówno ze świata technologii a także retailu.

NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.