Nowe miejsce, nowe zagadnienia, sprawdzone autorytety. Tak w wielkim skrócie można opisać tegoroczną edycję PR w Samorządzie i Administracji Państwowej. Projekt powraca po dwuletniej przerwie, spowodowanej pandemią COVID-19. W tym roku konferencja odbędzie się w dniach 25-27 maja w Wałbrzychu, którego jednym z głównych sloganów jest hasło: „miasto do odkrycia”. Uczestnicy będą zatem odkrywać nie tylko to miejsce, ale również i przede wszystkim rozwiązania, które w PR-owskiej rzeczywistości samorządów są najistotniejsze. Będą o nich mówić praktycy, eksperci, a także autorytety, m.in. prof. Jerzy Bralczyk, Kinga Burzyńska – dziennikarka TVN, Kamil Rodzik – specjalista od employer brandingu, Barbara Krysztofczyk – head od PR & communications Anny Lewandowskiej czy Kuba Biel – ekspert od kreatywnych kampanii reklamowych. Poniżej krótkie ABC tegorocznej konferencji.
A jak autorytety
Prof. Jerzego Bralczyka nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest mistrzem słowa i autorytetem w zakresie językoznawstwa. Spotkanie z nim to uczta w zakresie gramatyki normatywnej, humoru i wykładów przepełnionych różnego rodzaju anegdotami. Z kolei Barbara Krysztofczyk, prócz nadzorowania działań PR dla Anny Lewandowskiej, ma w swoim dossier treningi medialne z Szymonem Hołownią – w 2020 roku była szefową PR jego sztabu – czy współpracę z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Kinga Burzyńska znana jest przede wszystkim z programów w TVN, jest też autorką oraz prowadzącą programu „Szkoła filmowa” w TVN Fabuła. Uczestnikom konferencji opowie o tym, jak budować osobisty wizerunek. Z kolei Kamil Rodzik to człowiek orkiestra, HR-owiec, który wprowadza w urzędach nowoczesne rozwiązania w zakresie funkcjonowania tych instytucji. Na konferencji opowie i pokaże, w jaki sposób budować employer branding w nowoczesnej i otwartej administracji.
Zobacz również
Nie zabraknie też sprawdzonych przyjaciół i ekspertów konferencji, których głos – szczególnie w dzisiejszej rzeczywistości – jest ważny i pozwoli stosować skuteczne praktyki w działaniach public relations. Swoją obecność potwierdził Mariusz Sokołowski, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji, a także Izabela Laskowska, dziś związana z Urzędem Miasta w Warszawie, niegdyś szefowa Wydziału Polityki Informacyjnej w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa.
B jak burzliwe dyskusje
Jedną z najciekawszych form konferencyjnych spotkań są panele i debaty. Nie zabraknie ich także w Wałbrzychu. Tym razem dyskusje będą dotyczyć tego, jak wykorzystać wyróżniki miasta do jego promocji, w jaki sposób reagować na kryzysy małe i duże, a także co powoduje, że miasto będące w głębokim kryzysie może stać się atrakcyjne.
Prócz tego organizatorzy zaplanowali dla uczestników wyjątkowe „perełki” tematyczne. O kreatywnym marketingu na Tik-Toku, a nawet Pornhubie, opowie Jakub Biel. Z kolei Bartosz Dembiński odpowie na pytanie czy samorządy mogą mieć komunikacyjne „jaja”. Będzie można się dowiedzieć jak kupić sobie miasto, czyli wypromować się we współpracy z grą Monopoly. Anna Żabska, prezes Zamku Książ i LOT Aglomeracji Wałbrzyskiej, opowie o problemach i korzyściach płynących ze współpracy międzygminnej w zakresie promocji turystycznej. Czy obecnie muzea nadal mogą być sexy? To będzie się starał udowodnić Sebastian Chachołek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
C jak Coś Extra
Niezmiennie konferencji od lat towarzyszy konkurs Kryształy PR. Tak będzie i tym razem. Podczas uroczystej gali zostaną wręczone nagrody wyróżnionym samorządom. Już dziś na stronie www.prwsamorzadzie.pl można zgłaszać projekty w poszczególnych kategoriach konkursowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dla wszystkich uczestników konferencji jest jeszcze kilka innych, bardzo dobrych wiadomości. Wszyscy będą zakwaterowani w jednym hotelu – Aqua Zdrój w Wałbrzychu. Ale to nie wszystko. Do dyspozycji będzie zarówno park wodny, jak i saunarium przez cały czas pobytu. Miasto Wałbrzych, jako współgospodarz wydarzenia, zaprasza także do zwiedzenia Starej Kopalni, centrum kulturalno konferencyjnego, które powstało na bazie byłej kopalni Thorez. Tam też odbędzie się pierwszy dzień konferencji.
Tegoroczna XVII edycja Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej jest wydarzeniem, na którym nie może zabraknąć samorządowych PR-owców z całego kraju, dla których ważny jest rozwój i kształcenie się w tej branży. Już dziś, poprzez formularz na stronie internetowej www.prwsamorzadzie.pl, można dokonać rezerwacji miejsc na konferencji. Organizatorzy zapraszają wszystkich do odkrycia Wałbrzycha, ale też nowych obszarów w samorządowym PR podczas spotkania w dniach 25-27 maja 2022 roku.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.