TVP World, angielskojęzyczny program informacyjny Telewizji Polskiej, już zaczął oficjalnie nadawać. Materiały informacyjne będą się na nim ukazywać 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Co najważniejsze będą dostępne dla widzów na całym świecie – wszystkie będą publikowane za pośrednictwem strony internetowej tvpworld.com, telewizji satelitarnej i anteny TVP Info (pomiędzy 1 w nocy i 5 rano czasu polskiego – mając na uwadze widza ze Stanów Zjednoczonych).
Jak dowiadujemy się z informacji przekazanych przez Telewizję Polską: „W ramówce TVP World informacje mają stanowić 26 proc. czasu antenowego, publicystyka 27 proc., kultura 26 proc., edukacja 2 proc., a sport 1 proc. Kanał ma nadawać 23 godziny na dobę”.
Zobacz również
Początkowo władze telewizji planowały start kanału w nowym roku, a dokładnie 1 stycznia 2022 r. Jednak ze względu na sytuację społeczno-polityczną w naszym kraju przyspieszono datę premiery. Jak możemy się domyślać, aktualnie tematem numer jeden na nowym kanale jest sytuacja na polsko-białoruskiej granicy, którą z niepokojem śledzą osoby z całego świata.
– Polska musi się temu przeciwstawić. Polska telewizja publiczna czuje się za to odpowiedzialna, za obronę polskiej racji stanu, dlatego przyspieszyliśmy otwarcie kanału – mówi prezes TVP, Jacek Kurski.
Z oficjalnych źródeł można dowiedzieć się, jakie będą koszty prowadzenia nowego kanału – w przyszłym roku stacja ma kosztować 22,6 mln zł, a w 2024 r. już 30 mln zł.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W pierwszych trzech kwartałach 13 największych firm państwowych na reklamy w kanałach Telewizji Polsat przeznaczyło 196,3 mln zł, a w samej Telewizji Polskiej – 180,3 mln zł. Który kanał najwięcej zarobił dzięki spółkom skarbu państwa?
PS 2
Od 1 października 2021 roku Biuro Reklamy Telewizji Polskiej wprowadza do rozliczenia sprzedaży widownię rozszerzoną o oglądalność poza domem z monitoringu firm Nielsen i Gemius.