Aplikacja FoodCloud to kolejna inicjatywa sieci Tesco, mająca na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Innowacyjna technologia FoodCloud pozwala zwiększać ilość przekazywanych nadwyżek produktów ze sklepów, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi. Technologia opracowana na potrzeby FoodCloud jest szeroko stosowana w Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby umożliwić supermarketom szybkie i łatwe przekazywanie żywności organizacjom społecznym i bankom żywności.
– Bardzo się cieszę, że wspólnie z Tesco możemy uczestniczyć w pilotażu aplikacji FoodCloud w Polsce. Mam nadzieję, że jej wdrożenie pozwoli nam szybciej i sprawniej zagospodarowywać nadwyżki żywności otrzymywane z sieci handlowych. System pozwala nam w czasie rzeczywistym nadzorować potwierdzenia odbioru i fizyczne odbiory żywności realizowane przez nasze organizacje partnerskie. A co najważniejsze, doprowadzi do usprawnienia przepływu dokumentów potwierdzających przekazanie darowizny i księgowania tych darowizn – mówi Beata Ciepła, przewodnicząca Rady Banku Żywności w Krakowie. Krakowski Bank Żywności jest pierwszym, który testował nowe rozwiązanie.
Zobacz również
Aktualnie, ponad 270 sklepów Tesco w Polsce przekazuje nadwyżki żywności. Nowa technologia, informując organizacje charytatywne o ilościach i lokalizacji dostępnych produktów – w czasie rzeczywistym – pozwoli uprościć proces przekazywania nadwyżek i zachęci nowe organizacje do wzięcia udziału w tej inicjatywie.
– Dzięki aplikacji FoodCloud organizacje charytatywne mogą łatwo uzyskać dostęp do darowizn żywnościowych. Otrzymają informacje o nadwyżkach dostępnej żywności bezpośrednio na telefon, co pozwoli im z łatwością zaplanować odbiór świeżych produktów ze sklepów. System bardzo upraszcza komunikację pomiędzy sklepami i organizacjami charytatywnymi. Wierzymy zatem, że zachęci to więcej organizacji do przyłączenia się do naszego programu. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła aplikację internetową, by walczyć w ten sposób z problemem marnotrawienia żywności – wyjaśnia Małgorzata Tokarz, kierownik operacyjny ds. społeczności w Tesco Polska.
Celem Tesco jest, aby do 2020 roku wszystkie sklepy oferowały organizacjom społecznym nadwyżki żywności. Co więcej, firma stale poszukuje nowych partnerów i organizacji, które mogłyby dołączyć do programu. Dotychczas, odbieranie nadwyżek żywności mogło być logistycznym wyzwaniem dla mniejszych i lokalnych organizacji. Korzystając z aplikacji, otrzymują one bieżące dane o dostępności produktów, co pomaga im lepiej planować redystrybucję produktów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
FoodCloud powstał w 2012 roku w Dublinie. Od tego czasu organizacja pomogła uratować 18 200 ton żywności. Jest to równowartość aż 40 milionów pełnowartościowych posiłków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wizją FoodCloud jest świat, w którym nadające się do spożycia produkty nigdy nie są wyrzucane. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać działania jakie Tesco i inne europejskie sieci podejmują by walczyć z problemem marnowania żywności – powiedziała Emma Walsh, dyrektor operacyjna w FoodCloud.
W pierwszym, testowym etapie, z rozwiązania FoodCloud korzysta 5 sklepów Tesco w obrębie Krakowa. Ambicją Tesco jest rozszerzenie skali działania aplikacji na cały kraj.