Looksoft przez 9 lat zgromadził bazę ponad 200 telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów, na których testuje gry i aplikacje. Na bieżąco pojawiają się w niej najnowsze modele. Agencja dysponuje również doświadczonym zespołem odpowiedzialnym za przeprowadzanie testów. Do tej pory spółka testowała głównie własne aplikacje. Od 1 lipca postanowiono udostępnić tę usługę wszystkim zainteresowanym firmom i developerom, bez względu na to, czy przygotowali aplikację na własne potrzeby, czy na zlecenie innej firmy.
– Na polskim rynku funkcjonuje dużo kreatywnych twórców aplikacji mobilnych i małych przedsiębiorstw, które mają bardzo dobre pomysły. Często brakuje im jednak zaplecza technicznego, pozwalającego na wszechstronne sprawdzenie aplikacji przed publikacją. Jest to związane z wysokimi kosztami utrzymania bazy aktualnie dostępnych na rynku telefonów i tabletów. Jednak przy obecnej fragmentacji rynku urządzeń mobilnych jest to kluczowy element procesu produkcji oprogramowania – mówi Dariusz Kocięcki, Business Development Manager z Looksoft.
Zobacz również
– Często niedokładnie przetestowana aplikacja, zamiast korzyści, przynosi więcej problemów firmie, która zainwestowała w jej stworzenie. Zdecydowaliśmy o uruchomieniu w strukturach Looksoftu laboratorium testowego, aby pomóc małym firmom w realizacji ciekawych i poprawnie funkcjonujących projektów i tym samym przyczynić się do rozwoju polskiego rynku aplikacji mobilnych – wyjaśnia prezes zarządu Looksoft, Łukasz Makowski.
Testy prowadzone w laboratorium Looksoft będą obejmować sprawdzanie poprawnego funkcjonowania aplikacji na różnych urządzeniach, systemach operacyjnych oraz w różnych rozdzielczościach ekranu. Usługa dostępna jest na wszystkie dostępne na polskim rynku systemy operacyjne, jak Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Java czy Bada OS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing