Już w 2023 roku PZU wystartowało z kampanią employer brandingową „Pasujemy profesjonalistom”, której główny cel to zbudowanie wizerunku firmy oferującej interesującą pracę dla specjalistów o różnorodnych kompetencjach w wielu obszarach biznesowych. W akcji podkreślano w szczególności to, że praca, która ma sens to taka, gdzie każdy może robić rzeczy zgodne z ich faktycznymi umiejętnościami, doświadczeniem czy zainteresowaniami zawodowymi.
Kampanię EB kontynuowano również w 2024 roku. W spotach promocyjnych ponownie podkreślono, że praca w PZU może być dopasowana do profesjonalistów z różnych branż, które stawiają na rozwój zawodowy, przyjazne środowisko pracy, dobrą atmosferę czy zgrany zespół.
Kampania spotkała się z pozytywnym odbiorem, a ponadto została wyróżniona w EBEA 2024, czyli polskiej edycji międzynarodowego konkursu promującego najlepsze praktyki w dziedzinie employer brandingu.
PZU „pasuje profesjonalistom” również w 2025 roku
Grupa PZU w 2025 roku postanowiła kontynuować akcję. W ramach działań promocyjnych marka poszła o krok dalej i zaproponowała promocję OOH.
Tym sposobem, początkowo w Fabryce Norblina, a następnie w Elektrowni Powiśle pojawił się niebieski klocek w kształcie litery „L”, przypominający element z kultowej gry Tetris. Tym razem jednak nie spada on z ekranu telefonu, a wygląda jakby uderzył w chodnik z dużej wysokości i z impetem wbił się w ziemię, pozostawiając pęknięcia.
To nie jest przypadkowy zabieg wizualny. Ten motyw jest metaforą dopasowania, które w kampanii PZU odgrywa kluczową rolę. Klocek z Tetrisa musi trafić w odpowiednie miejsce, żeby układ nabrał sensu. Podobnie jak profesjonaliści szukający pracy chcą wylądować tam, gdzie naprawdę „pasują”. Niebieski blok symbolizuje więc to idealne „kliknięcie”.