The Algorithm of Life: Magazyn Rolling Stone walczy z depresją

The Algorithm of Life: Magazyn Rolling Stone walczy z depresją
Brytyjska edycja magazynu Rolling Stone postanowiła rozpocząć walkę z depresją wśród młodych ludzi. W ramach kampanii stworzono specjalny algorytm, który ma za zadanie wyszukiwać w postach na Twitterze przejawów depresji.
O autorze
1 min czytania 2019-04-16

25 lat temu jednej z najbardziej znanych i wpływowych muzyków rockowych na świecie – Kurt Cobain – popełnił samobójstwo z powodu depresji. Oprócz niego co roku na całym świecie umiera wiele młodych ludzi, którzy cierpią na tę cichą chorobę. Z okazji rocznicy śmierci artysty, brytyjska edycja magazynu Rolling Stone postanowiła zainicjować kampanię, która nagłośni problem depresji i pomoże osobom w potrzebie.  

W ramach akcji stworzono tzw. Algorytm Życia, który ma za zadanie analizować publiczne posty na Twitterze i identyfikować ogromną różnorodność słów, wyrażeń i zdań, które mogą być związane z objawami depresji. Podstawą do stworzenia algorytmu były badania, które dowiodły, że osoby cierpiące na depresję często używają pewnych słów i wyrażeń, mogących wskazywać na ten konkretny stan psychiczny.

Po tym, jak Algorytm Życia zidentyfikuje u danej osoby potencjalny przypadek depresji, otrzyma ona anonimowego sms’a, sugerującego by skontaktowała się z biurem obsługi ratunkowej Brazil 24/7.

Algorytm Życia działa już od stycznia i od tego czasu zdążył już wykryć ponad 300 tysięcy wzmianek zawierających słowa i wyrażenia, które są częścią języka depresji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nikt nie lubi niezręcznej ciszy. W rzeczywistości zwykle staramy się tego uniknąć. Czasami jednak niezręczna cisza może być dobrym momentem na rozmowę z przyjacielem na temat jego zdrowia psychicznego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się