Przemysł kosmetyczny to prawdziwy biznes. Błędne słowa, zwroty marketingowe, wszechobecne w social mediach trendy zalewają internet po to, by zachęcać konsumentów do kupowania coraz to nowszych produktów.
Jak pokazują badania The Ordinary – to działa. Ponad połowa (51%) brytyjskich konsumentów kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry bardziej ufa produktom określanym jako „luksusowe”. Co dziesiąty klient w USA byłby skłonny zapłacić aż 75 dolarów więcej za produkty, które zawierają „rzadkie składniki”.
Zobacz również
Kampania The Ordinary „The Periodic Fable”
W związku z tym, marka The Ordinary inicjuje kampanię „The Periodic Fable”, której zadaniem jest uświadomienie konsumentom, że firmy często wykorzystują specjalistyczny, wprowadzający w błąd język marketingowy w celu zwiększenia sprzedaży produktów pielęgnacyjnych, a nie realnej poprawy stanu ich skóry.
W ramach akcji powstał surrealistyczny, dystopijny spot, w którym zaprezentowano tabelę przypominającą układ okresowy pierwiastków, niemającą tak naprawdę nic wspólnego z nauką. Umieszczono się w niej aż 49 haseł używanych w marketingu kosmetycznym, mających wpływ na podejmowanie decyzji przez klientów marek beauty.

Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
W filmie główną rolę odgrywa też grupa uczniów, która wygląda jakby była zahipnotyzowana. Jej członkowie odtwarzają kilkukrotnie te same viralowe trendy w pielęgnacji skóry, znane z mediów społecznościowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kampanię odpowiada Uncommon Creative Studio.
– Przejrzystość i prawda leżą u podstaw wszystkiego, co reprezentujemy, ale komunikowanie tego w nowy, interesujący sposób nie jest łatwym zadaniem. Kiedy Uncommon zaprezentowało nam „The Periodic Fable”, od razu pokochaliśmy jego zdolność do przekazywania naszego przesłania tak jasno, a jednocześnie z tak silnym przekazem. Konsumenci mają prawo dokładnie wiedzieć, co kupują, ale także wiedzieć, które słowa i frazy są ostatecznie niczym więcej niż tylko taktyką marketingową – mówi Amy Bi, wiceprezes ds. marki w The Ordinary.