The Real Catwalk to ogólnoświatowa akcja, której celem jest walka z uprzedzeniami związanymi z wiekiem, kolorem skóry czy niepełnosprawnością oraz stereotypami dotyczącymi ciała. Inicjatywa odniosła duży sukces we Włoszech i Stanach Zjednoczonych, teraz zaś powoli wkracza do Polski.
Zobacz również
Inicjatorką pierwszego w naszym kraju pokazu body positive jest Zuza Zakrzewska, finalistka programu Suprmodelka Plus Size, która to uczestniczyła w podobnej akcji w Mediolanie. Modelka chce uzmysłowić wszystkim, że nie istnieje coś takiego jak jeden uniwersalny kanon piękna i zachęca wszystkich do wzięcia udziału w inicjatywie.
Pokaz odbędzie się 19 maja w Warszawie na Placu Zamkowym i będzie zorganizowany w formie tzw. flash moba.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Majowa, specjalna edycja brytyjskiego Vogue’a „The Non-Issue” poświęcona jest kobietom, które nierzadko są dyskryminowane przez swój wiek.
PS2
Marka Dove i Getty Images postanowiły położyć kres nienaturalnym i sztucznych zdjęciom stockowym kobiet. Stworzyły więc projekt #ShowUs, w którym występują prawdziwe, inspirujące i różnorodne kobiety.
PS3
W lutym br. River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.
PS4
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.
PS5
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.