Intymne przestrzenie, jakimi są pokoje prezentowane na grafikach, które można oglądać w singapurskim centrum handlowym Wisma Atria do 30 czerwca br., mają zwracać uwagę na zatrważającą liczbę samobójstw i prób samobójczych wśród młodych mieszkańców Singapuru. Tak wygląda kampania pt. „The Rooms That Remain” (pol. „Pokoje, które pozostały”).
Zobacz również
– Rozmowa o samobójstwie jest bolesna i trudna. Jest też jednak konieczna, ponieważ pozwala wyjaśnić i rozwiać strach przed samobójstwem wśród szerszej opinii publicznej, a co ważniejsze, buduje zbiorowe współczucie i przełamuje tabu. „The Rooms That Remain” to otwarta platforma, która pozwala w bezpieczny sposób poruszyć temat samobójstwa. Możemy zastanowić się lub odkryć, jak zdrowie psychiczne wpływa na nas wszystkich i że ostatecznie ponosimy wspólną odpowiedzialność za wzajemną troskę – tłumaczy Valerie Lim, współzałożycielka ruchu PleaseStay.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wystawa, w której skład weszły trzy wielkoformatowe grafiki prezentujące pokoje, opowiada historię Elisabeth Pauwels (2000-2019), Zen Dylan Koh (2000-2018) i Mitchell Ang (2001-2018). Dodatkowe opisy, którymi opatrzone są cyfrowe rekonstrukcje wnętrz pokojów, pomagają lepiej poznać i choć trochę zrozumieć ich mieszkańców – tragicznie zmarłych nastolatków. „The Rooms That Remain” to również sposób na to, aby opinia publiczna mogła zmierzyć się z trudnym tematem, jakim są samobójstwa.
Poza wystawą, autorzy kampanii stworzyli również stronę internetową, na której można znaleźć m.in. numer telefonu do organizacji Youthline, która wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Za działania w ramach akcji odpowiada agencja Mullenlowe Singapore.
Zdjęcia: www.theroomsthatremain.com
PS „Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz ruszyła z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia
15 osób – tyle popełnia w Polsce samobójstwo każdego dnia. Badania pokazują, że aż 12 z nich to mężczyźni. Te dane stanowią punkt wyjścia dla akcji „Koalicja Przeciwko Samotności”, której pomysłodawczynią jest Joanna Przetakiewicz-Rooijens. Cel? Zwrócenie uwagi na plagę osamotnienia w społeczeństwie.