Współcześni rodzice często stają przed dylematem związanym ze spędzaniem czasu dzieci przed ekranami różnych urządzeń – smartfona, telewizora czy tabletu. Wielu z nich ma poczucie winy, wręczając swoim pociechom jedno z nich.
Lingokids, aplikacja dla dzieci w wieku 2-8 lat, mierzy się z tym problemem w kampanii „The Trial”, podejmując jedną z najbardziej wrażliwych debat związanych z rodzicielstwem. Centralnym punktem akcji jest film, w którym udział wzięli nie aktorzy, a prawdziwi rodzice.
Zobacz również
-
„Przepis na dezinformację”: kampania Ministerstwa Cyfryzacji przeciw manipulowaniu informacjami w sieci
-
„Seat Belters”: spersonalizowane playlisty Spotify pomagają stać się lepszym kierowcą
-
T-Mobile „Trening Pierwszego Kontaktu”: Dawid Podsiadło w roli trenera dobrych manier, uczy innych życzliwości
11 osób, nie wiedząc o co chodzi, zostało zaproszonych na salę sądową, aby wziąć udział w rozprawie orzekającej, czy są winni, dając dzieciom dostęp do ekranów, czy też nie. W kampanii pokazano ich prawdziwe emocje, zapytano o to, jakimi rodzicami się czują. Wielu z nich podkreślało trudy rodzicielstwa. Nazywali się „winnymi”.
Ostateczny wyrok brzmiał: czas skończyć z samoosądem. Przemyślany, odpowiedni do wieku czas przed ekranem nie powinien być źródłem poczucia winy, a rodzice nie powinni czuć się źle w swojej roli.
Potężne spostrzeżenia od prawdziwych rodziców
Aby wesprzeć kampanię, Lingokids przeprowadziło również dwa badania z udziałem ponad 1000 amerykańskich rodziców dzieci w wieku 2-8 lat. Dane pokazują:
T-Mobile „Trening Pierwszego Kontaktu”: Dawid Podsiadło w roli trenera dobrych manier, uczy innych życzliwości
- 87% rodziców pozwala dzieciom korzystać z ekranu, ale tylko 10% z nich regularnie rozmawia na ten temat z innymi.
- 77% respondentów czuje się osądzanych przez innych rodziców za to, że pozwalają swoim dzieciom korzystać z ekranów.
- 25% ankietowanych uważa, że osądzanie negatywnie wpływa na ich zdrowie psychiczne.
- 50% uważa, że czas spędzany przed ekranem ma korzystny wpływ na rozwój, jeśli jest odpowiednio wykorzystany.
- 40% ankietowanych uważa, że umiarkowanie jest kluczem do efektywnego zarządzania czasem spędzanym przed ekranem.
– Prawdziwym problemem nie jest czas spędzany przed ekranem — to poczucie winy. Rodzice tkwią między treściami, które ich dzieci kochają, ale źle się z nimi czują, a treściami, które im się podobają, ale z którymi ich dzieci nie chcą się angażować. Chcemy zasypać tę przepaść – mówi Mikael Journo,dyrektor ds. marketingu Lingokids.
Słuchaj podcastu NowyMarketing