„The Undrinkable Can”, czyli inicjatywa mówiąca o wpływie Coca-Coli na zdrowie i środowisko

„The Undrinkable Can”, czyli inicjatywa mówiąca o wpływie Coca-Coli na zdrowie i środowisko
Kolektyw QSTNMRK stworzył kontrowersyjną kampanię pt. „The Undrinkable Can". Jej celem jest zwrócenie uwagi na (zgubny) wpływ napojów koncernu Coca-Cola na ludzkie zdrowie i środowisko naturalne.
O autorze
1 min czytania 2024-02-16

Seria wyjątkowych puszek to sposób kolektywu QSTNMRK na mówienie o trudnym temacie, jakim jest zgubny wpływ Coca-Coli na człowieka i przyrodę. W ramach niecodziennej akcji realizowanej w sieci powstało kilka oddzielnych akcji, których wspólnym elementem jest Coca-Cola.

fot. The Undrinkable Can

„The Undrinkable Can”, czyli 39 g cukru w puszcze

Na stronie www.theundrinkablecan.com można już kupić puszkę słynnego napoju gazowanego, która jednak jest… Na stałe zamknięta. Wewnątrz opakowania znajduje się 39 gramów cukru, czyli dokładnie tyle, ile zawiera pojedyncza porcja Coca-Coli. Napój, którego nie można wypić, to pomysł kolektywu QSTNMRK na zwrócenie uwagi na zawartość substancji słodzących ukrytych w dobrze znanym produkcie. Przy okazji pojawia się też pytanie: „A co, gdybyśmy nagle nie mogli napić się Coca-Coli?”.

fot. The Undrinkable Can

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wielki zakład (org. „The Big Bet”)

Kolejną inicjatywą kolektywu jest szumna zapowiedź związana z zainwestowaniem 100 proc. dochodów z akcji „The Undrinkable Can” w udziały Coca-Coli na giełdzie Nasdaq. Jeśli organizatorom uda się odnieść zysk, zostanie on przekazany na rzecz trzech organizacji pozarządowych z siedzibą w Chiapas, walczących z monopolem Coca-Coli na wydobywanie wody w regionie.

fot. The Undrinkable Can

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zaproszenie do zmiany (org. „Invitation for Change”)

Tym razem do udziału w projekcie zaproszona została sama Coca-Cola. Chodzi o to, aby skłonić jej pracowników do zastanowienia się nad konsekwencjami swoich działań i możliwością wprowadzenia pozytywnej zmiany. QSTNMRK stara się tym samym skłonić międzynarodowe korporacje i ich klientów do debaty na temat wpływu ich działań na naszą planetę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak tłumaczą członkowie kolektywu, akcja powszechnie znana jako „The Undrinkable Can” ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na wpływ firmy Coca-Cola i innych wielkich marek na codzienne życie ludzi, a także rozpoczęcie debaty w świecie rzeczywistym oraz online.

Zdjęcie główne: The Undrinkable Can

PS Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu

Do marca klienci wybranych sklepów Tesco Express mieszczących się w Brighton, Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze, będą mogli spotkać na półkach „nagie” butelki napoju Sprite. Będą one pozbawione etykiet, co jest wynikiem trwającego badania pilotażowego organizowanego przez Coca-Colę.

PS2 Coca-Cola przejmuje The Sphere. Marka zorganizowała show promocyjne

Las Vegas zostało rozświetlone projekcjami przygotowanymi przez zespół Coca-Cola. Wszystko za sprawą wyjątkowej instalacji w kształcie kuli, sztucznej inteligencji i pomysłu na promocję nowego napoju marki.