Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu

Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu
Do marca klienci wybranych sklepów Tesco Express mieszczących się w Brighton, Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze, będą mogli spotkać na półkach “nagie” butelki napoju Sprite. Będą one pozbawione etykiet, co jest wynikiem trwającego badania pilotażowego organizowanego przez Coca-Colę.
O autorze
1 min czytania 2024-01-31

Usunięcie przez Coca-Colę etykiet z pojedynczych butelek popularnego napoju jest związane z badaniem, którego zadaniem jest zasugerowanie sposobu na ułatwienie recyklingu, a tym samym zminimalizowanie ilości odpadów i zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Etykiety zostaną zastąpione wytłoczonym z przodu logo, a z tyłu opakowania znajdą się laserowo wygrawerowane informacje nt. produktu i jego wartości odżywczych. 

Etykiety (podobnie jak butelki) oczywiście w pełni nadają się do recyklingu, ale ich usunięcie pozwala na uproszczenie całego procesu – dlatego, że nie trzeba ich oddzielać od butelek. To z kolei pomaga efektywnie zmniejszyć ogólną ilość zużytego materiału. 

– Badanie stanowi kamień milowy dla całej branży. Po raz pierwszy produkt Coca-Coli pojawi się w wersji bez etykiety i chociaż zmiana ta może wydawać się bardzo prosta, to z marketingowego punktu widzenia może nieść za sobą dalekosiężne i, miejmy nadzieję, pozytywne skutki. Projekt może przyczynić się do trwałych zmian sposobów komunikowania się marek ze swoimi klientami – mówi Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu Coca-Cola Europe. 

W ostatnich latach Coca-Cola wprowadziła szereg zmian mających na celu zmniejszenie ilości opadów, m.in. nakrętki przymocowane do butelek. Zlikwidowanie etykiet jest kolejnym małym krokiem w stronę ewolucji związanej z procesem recyklingu. Koncern deklaruje, że do 2030 roku, zgodnie z przyjętą strategią World Without Waste, chce zmniejszyć ilość używanych opakowań poprzez skoncentrowanie się na innowacjach w zakresie ograniczania ludzkiego wpływu na środowisko

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: Coca-Cola

PS Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień

Firma Procter & Gamble wprowadziła szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku. Wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Opłaty od opakowań jednorazowych. Rozporządzenie wejdzie w życie 1 stycznia 2024 roku

W Dzienniku Ustaw pojawiły się trzy nowe rozporządzenie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, które dotyczą opłat za opakowania z tworzyw sztucznych, które są jednorazowego użytku. W dokumencie pojawiła się przede wszystkim wysokość stawek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3 Liquid Death pokazuje sposób na pozbycie się plastikach odpadów. Można ich używać… w chirurgii plastycznej

Producent wody w puszce jest znany z mrocznego humoru i kontrowersyjnych kampanii reklamowych. W nowej reklamie Liquid Death bierze na tapet temat plastikowych śmieci, które są nie tylko masowo produkowane przez ludzi, ale także wszczepiane w ich ciała.