Tzw. deepnudes to spreparowane przy pomocy sztucznej inteligencji zdjęcia, których bohaterowie zostali pozbawieni ubrań. To także bardzo niebezpieczny trend, którego stosowanie może skutkować traumami wśród ofiar. W sieci istnieją dziś dziesiątki aplikacji pozwalających stworzyć deepnudes, a dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Kampania „The Unwearable Wardrobe” organizacji Child Focus ma na celu pokazanie niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą tworzenie deepnudes, a także zwrócenie uwagi na skalę tego zjawiska.
fot. Vinted
Zobacz również
W ramach „The Unwearable Wardrobe” stworzono specjalne konto na portalu Vinted (aplikacja służąca do sprzedaży używanej odzieży, mebli czy akcesoriów – przyp. aut.), na którym prezentowane są ubrania niegdyś należące do ofiar deepnudes. Na pozór z wybraną odzieżą wszystko jest w porządku, jednak w rzeczywistości jej wcześniejsi właściciele zwyczajnie nie chcę jej już używać, ponieważ niesie ona ze sobą wspomnienia zawstydzających treści, których stali się mimowolnymi bohaterami.
Każdy element odzieży został wystawiony na koncie @unwearablewardrobe na Vinted za 1160,00 euro. Liczba nie jest przypadkowa: 116 000 to bowiem numer telefonu infolinii Child Focus, na której ofiary deepnudes znajdą wsparcie i pomoc. Ubrania nie są przeznaczone do sprzedaży, a w sekcji „opis” każdego produktu znajduje się historia, z którą musieli zmierzyć się wcześniejsi właściciele, a także straty emocjonalne, jak ponieśli oni w związku z wykorzystaniem ich wizerunków do stworzenia deepnudes.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twarzą kampanii „The Unwearable Wardrobe” została m.in. flamandzka prezenterka telewizyjna – Danira Boukhriss Terkessidis. To nie przypadek, bowiem ona również jest ofiarą deepnudes.
Za realizację kampanii odpowiada agencja VML Belgium.
Zdjęcie główne: YouTube