Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„The Unwearable Wardrobe”: na Vinted powstało konto z ubraniami należącymi niegdyś do ofiar deepnudes

„The Unwearable Wardrobe”: na Vinted powstało konto z ubraniami należącymi niegdyś do ofiar deepnudes
W dobie rosnącej popularności aplikacji generujących deepnudes, organizacja Child Focus uruchamia kampanię „The Unwearable Wardrobe”. Prezentując ubrania ofiar deepnudes na portalu Vinted, akcja ukazuje emocjonalne traumy, które towarzyszą poszkodowanym.
O autorze
1 min czytania 2025-02-18

Tzw. deepnudes to spreparowane przy pomocy sztucznej inteligencji zdjęcia, których bohaterowie zostali pozbawieni ubrań. To także bardzo niebezpieczny trend, którego stosowanie może skutkować traumami wśród ofiar. W sieci istnieją dziś dziesiątki aplikacji pozwalających stworzyć deepnudes, a dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Kampania „The Unwearable Wardrobe” organizacji Child Focus ma na celu pokazanie niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą tworzenie deepnudes, a także zwrócenie uwagi na skalę tego zjawiska.

fot. Vinted

W ramach „The Unwearable Wardrobe” stworzono specjalne konto na portalu Vinted (aplikacja służąca do sprzedaży używanej odzieży, mebli czy akcesoriów – przyp. aut.), na którym prezentowane są ubrania niegdyś należące do ofiar deepnudes. Na pozór z wybraną odzieżą wszystko jest w porządku, jednak w rzeczywistości jej wcześniejsi właściciele zwyczajnie nie chcę jej już używać, ponieważ niesie ona ze sobą wspomnienia zawstydzających treści, których stali się mimowolnymi bohaterami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Każdy element odzieży został wystawiony na koncie @unwearablewardrobe na Vinted za 1160,00 euro. Liczba nie jest przypadkowa: 116 000 to bowiem numer telefonu infolinii Child Focus, na której ofiary deepnudes znajdą wsparcie i pomoc. Ubrania nie są przeznaczone do sprzedaży, a w sekcji „opis” każdego produktu znajduje się historia, z którą musieli zmierzyć się wcześniejsi właściciele, a także straty emocjonalne, jak ponieśli oni w związku z wykorzystaniem ich wizerunków do stworzenia deepnudes.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twarzą kampanii „The Unwearable Wardrobe” została m.in. flamandzka prezenterka telewizyjna – Danira Boukhriss Terkessidis. To nie przypadek, bowiem ona również jest ofiarą deepnudes.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za realizację kampanii odpowiada agencja VML Belgium.

Zdjęcie główne: YouTube

PS NASK ostrzega przed deepfake’ami i publikuje listę osób, których wizerunek został skradziony