Wydarzenia ostatnich tygodni sprawiły, że nasz świat zatrzymał się, by podjąć walkę z wirusem. Wiele kwestii wymaga poprawy i – zarówno marki, jak i marketing – mogą odegrać w tych procesach dużą rolę. Niezależnie od części świata, koronawirus jest bowiem nie tylko ciężką próbą struktur państwowych i firm – to również silny impuls do zmian. Dla wielu organizacji stanowi także okazję do przeprowadzenia szybkiej transformacji w stronę nowych modeli działania.
Zrównoważony rozwój, dbałość o środowisko, poszanowanie praw człowieka, nowe wartości w świecie konsumpcji mediów- tworząc „The Watchout”, eksperci Dentsu przeanalizowali wiele zagadnień, którymi żyje cały świat. Raport odnosi się do świata, który zatrzymał się kilka tygodni temu, ale jego treść jest ponadczasowa i ciągle aktualna. Materiał opisuje zjawiska i problemy, które wrócą do nas prędzej czy później. Dentsu Aegis Network Polska dzieli się doświadczeniami zebranymi przez ekspertów i typuje najważniejsze obserwacje, trendy oraz kierunki strategiczne i komunikacyjne dla biznesu. Raport „The Watchout – odwaga i odpowiedzialność” składa się z pięciu rozdziałów. Każdy z nich opowiada o problemach lub porusza zagadnienia bliskie troszczącym się o otoczenie, biznes i komunikację.
Zobacz również
Tezą rozdziału pierwszego, „Dobra marka to marka dobra”, jest pojawienie się w koegzystencji marki i konsumenta ważnego czynnika – wpływu społecznego. Z lektury tej części raportu można się dowiedzieć, jak zmienia się konsument i jakim przemianom ulega nie tylko komunikacja marki, ale i cały model biznesowy.
„W co gra konsument? Minimal i eco life” stanowiącego próbę analizy świata marek i preferencji konsumenckich. Czy na stałe należą one do świata konsumpcjonizmu? Jak przyciągają konsumentów wartościami skupionymi wokół bycia „eko”, uciekając przy tym przed greenwashingiem? W jaki sposób ich starania dostrzegają konsumenci? I co mają do tego pokolenia Z i silver?
W rozdziale trzecim autorzy jeszcze głębiej wchodzą do świata marek. „Ego brands” opowiada o personifikacji i odnajdywaniu osobowości wśród znanych marek. Coraz śmielej wchodzą one w okres dojrzewania, w którym nie boją się posiadania własnego ego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rozdział czwarty, „Humanized data”, opowiada o tym, jak maszyny, coraz powszechniejsze w naszej rzeczywistości, radzą sobie z rozpoznawaniem ludzkich emocji. Jak powinny komunikować się kolejne generacje botów oraczy i skąd brać ludzkie elementy zachowań?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ostatniej części raportu, „Ekonomii uwagi”, autorzy zastanawiają się nad stworzyć jak „wydajemy” marketingową walutę, która jest uwaga konsumentów. Rozdział odpowiada także na pytania o to, jak mierzyć konsumpcję mediów i jak przedstawiają się „wydatki” uwagi na treści video i TV?
„The Watchout – odwaga i odpowiedzialność” ma za zadanie dostarczyć marketerom pomocnych wskazówek i inspiracji. Podpowiada także, w jaki sposób uniknąć wcześniej popełnianych błędów i rozwijać biznes odpowiedzialnie. Raport do pobrania: TUTAJ