Od momentu wybuchu pandemii koronawirusa, wiele wydarzeń kulturalnych przeniosło się do online’u. Przykładem tego jest chociażby popularne Męskie Granie, które w tym roku przemieniło się w cykl koncertów transmitowanych z domów artystów. Głośno było również o evencie One World: Together At Home, w którym wzięły udział takie osobistości jak m.in. Lady Gaga, Elton John, Celine Dion, Pharrell czy Paul McCartney. Całe wydarzenie odbywało się w internecie i trwało ponad 8 godzin, zaś w jego trakcie udało się zebrać 127,9 mln dolarów na walkę z koronawirusem.
Zobacz również
W związku z brakiem możliwości występowania przed publicznością na żywo z uwagi na koronawirusa, wielu artystów postanowiło pójść o krok dalej i zamiast zwykłego koncertu online przygotowało dla swoich fanów interaktywne show w zupełnie nowej formie. Tutaj dobrym przykładem są wirtualne koncerty rapera Travisa Scotta w grze Fortnite. Pierwsze widowisko, które odbyło się 24 kwietnia br., zgromadziło przed ekranami laptopów ponad 12 mln osób!
Teraz na podobny pomysł wpadł piosenkarz Abel Tesfaye, szerzej znany jako The Weeknd, który nawiązał współpracę z aplikacją TikTok i za jej pośrednictwem 7 sierpnia br. o godzinie 14:30 czasu polskiego zagra wirtualny koncert. Nie będzie to jednak tradycyjne show, a prawdziwie interaktywne widowisko przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości. Co więcej, podczas wydarzenia fani artysty będą mogli wchodzić z nim w interakcję.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aby wziąć udział w wirtualnym koncercie, należy zapisać się na tej stronie. Natomiast środki zebrane podczas koncertu zasilą konto fundacji Equal Justice Initiative walczącej z uprzedzeniami rasowymi w USA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że nowoczesne technologie i cyfryzacja znacząco wpłynęły na większość branż. Najwięcej zyskały te, które w digitalizacji potrafiły znaleźć szansę na rozwój skutecznie wykorzystując pojawiające się narzędzia. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule 4 sposoby na wykorzystanie nowych technologii w branży koncertowej.
PS2
Zachęcamy też do sprawdzenia naszego cyklu „Marki na TikToku”, w którym prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej.