Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

„The Worst Children’s Library”: co czyha na dzieci w sieci?

„The Worst Children’s Library”: co czyha na dzieci w sieci?
W Londynie powstała wyjątkowa biblioteka – zamiast książek zapełniły ją prawdziwe treści, z którymi dzieci spotykają się online: przemoc, nienawiść, pornografia. To kampania, która pokazuje, jak pilna jest potrzeba ochrony najmłodszych w cyfrowym świecie.
O autorze
1 min czytania 2025-04-24

W pierwszy weekend kwietnia 2025 r. zbiór zwykłych książek biblioteki Auckland Normal Intermediate School zastąpiono ponad 1000 tytułów fikcyjnych książek, przedstawiających prawdziwe zagrożenia cyfrowe. Samookaleczenie, mowa nienawiści, toksyczne standardy piękna to tylko niektóre z poruszonych problemów. Tematy zostały wybrane na podstawie globalnych danych dotyczących faktycznie szkodliwych treści, z którymi dzieci spotkały się online.

Projekt nosi nazwę „The Worst Children’s Library” i jest nietypową wystawą dedykowaną rodzicom, opiekunom, nauczycielom i urzędnikom państwowym, którzy chcieliby zwiększyć świadomość na temat niebezpieczeństw czyhających na najmłodszych w sieci.

Ponadto wydarzenie stało się okazją również do nagłośnienia współpracy pomiędzy Samsung New Zealand a organizacją Safe Surfer, w ramach której w zeszłym roku wprowadzono na rynek  smartfon Kid Safe z wbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa i filtrowaniem treści w celu ochrony dzieci w internecie. Jak podkreślają organizatorzy „The Worst Children’s Library”, jednym z bodźców to jej stworzenia była premiera serialu „Dojrzewanie” na Netflixie, w którym poruszone zostały tematy wpływu stałego dostępu do treści online na najmłodszych.

Zdjęcie główne: www.stuff.co

PS Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]