Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

#TheBestOfEffie Grand Prix 2004: Żubr „Mruczando”

#TheBestOfEffie Grand Prix 2004: Żubr „Mruczando”
W tym roku obchodzimy 25-lecie konkursu Effie Awards Poland. Z tej okazji w cyklu #TheBestOfEffie przyglądamy się kampaniom, które otrzymały Grand Prix. Jednym z wyróżnionych projektów jest kampania marki Żubr – „Mruczando”, nagrodzona w 2004 roku. Poznaj jej kulisy.
O autorze
1 min czytania 2024-10-18

W cyklu #TheBestOfEffie wspominamy kampanie, które nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce. 

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

Grand Prix 2004: Żubr – „Mruczando”

W momencie rozpoczęcia projektu Żubr był marką regionalnego piwa o znikomym udziale w rynku. W związku z tym, celem projektu stało się uczynienie z Żubra ogólnopolskiej marki segmentu lower mainstream, której strategia oparła się na sformułowaniu: „Żubr to naturalny wybór, kiedy chcę wypocząć po ciężkim dniu pracy”, bazującym na połączeniu unikalnych cech produktu i potrzeb grupy docelowej. 

Korzyścią dla grupy docelowej miał być poszukiwany relaks i odprężenie oraz przeniesienie w świat dobrego samopoczucia i pogodnego nastroju, uzasadnione unikalnym miejscem pochodzenia piwa Żubr, warzonego z naturalnych składników pochodzących z czystego, ekologicznego rejonu Polski, a także polska tożsamość marki (nazwa i symbol).

Osobowość marki została zbudowana wokół takich wartości jak spokój, wiarygodność i przyjazność. Zgodnie z założeniami kampania miała wykorzystać humor do budowania tak zdefiniowanej osobowości i wartości marki. Dzięki unikalnemu poczuciu humoru, wizjonerstwu oraz nietuzinkowej wyobraźni udało się połączyć precyzyjny przekaz marketingowy z atrakcyjnym, artystycznym wręcz, przekazem. Dzięki mruczanemu przez żubry motywowi z piosenki „Nim wstanie dzień” Krzysztofa Komedy, Polacy sięgnęli po Żubra.

W kolejnych latach marka konsekwentnie kontynuowała komunikację rozpoczętą w 2003 roku, opartą na zabawnych dwuznacznych puentach piwnych, nawiązujących do życia społeczności Puszczy Białowieskiej. 

Sprawdź, jak kampanię wspomina jej twórca, Iwo Zaniewski, Dyrektor Kreatywny, Współwłaściciel PZL

  • Tytuł kampanii: Mruczando
  • Produkt: Żubr 
  • Lider: PZL
  • Współzgłaszający: Starcom
  • Klient: Kompania Piwowarska

Spot

Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>

PS TheBestOfEffie Grand Prix 2019: Żywiec „Chce się Ż”