W cyklu #TheBestOfEffie wspominamy kampanie, które nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>
Grand Prix 2004: Żubr – „Mruczando”
W momencie rozpoczęcia projektu Żubr był marką regionalnego piwa o znikomym udziale w rynku. W związku z tym, celem projektu stało się uczynienie z Żubra ogólnopolskiej marki segmentu lower mainstream, której strategia oparła się na sformułowaniu: „Żubr to naturalny wybór, kiedy chcę wypocząć po ciężkim dniu pracy”, bazującym na połączeniu unikalnych cech produktu i potrzeb grupy docelowej.
Korzyścią dla grupy docelowej miał być poszukiwany relaks i odprężenie oraz przeniesienie w świat dobrego samopoczucia i pogodnego nastroju, uzasadnione unikalnym miejscem pochodzenia piwa Żubr, warzonego z naturalnych składników pochodzących z czystego, ekologicznego rejonu Polski, a także polska tożsamość marki (nazwa i symbol).
Osobowość marki została zbudowana wokół takich wartości jak spokój, wiarygodność i przyjazność. Zgodnie z założeniami kampania miała wykorzystać humor do budowania tak zdefiniowanej osobowości i wartości marki. Dzięki unikalnemu poczuciu humoru, wizjonerstwu oraz nietuzinkowej wyobraźni udało się połączyć precyzyjny przekaz marketingowy z atrakcyjnym, artystycznym wręcz, przekazem. Dzięki mruczanemu przez żubry motywowi z piosenki „Nim wstanie dzień” Krzysztofa Komedy, Polacy sięgnęli po Żubra.
W kolejnych latach marka konsekwentnie kontynuowała komunikację rozpoczętą w 2003 roku, opartą na zabawnych dwuznacznych puentach piwnych, nawiązujących do życia społeczności Puszczy Białowieskiej.
Sprawdź, jak kampanię wspomina jej twórca, Iwo Zaniewski, Dyrektor Kreatywny, Współwłaściciel PZL.
- Tytuł kampanii: Mruczando
- Produkt: Żubr
- Lider: PZL
- Współzgłaszający: Starcom
- Klient: Kompania Piwowarska
Spot
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>