Fot: Kanał Sportowy
TheNitroZyniak zbanowany
Sergiusz Górski znany jako TheNitroZyniak jest wyjątkowo kontrowersyjnym twórcą, ale równocześnie bardzo zasięgowym. Przed banem na swoim kanale na YouTube zgromadził ok. 2,45 mln subskrybentów, a jego materiały miały po kilkaset tysięcy wyświetleń. Sergiusz często streamował, gdzie gromadził kilkudziesięciotysięczną widownię.
Zobacz również
Wielokrotnie jednak naruszał standardy YouTube’a. TheNitroZyniak znany jest bowiem z hejtu i przemocy słownej. Popularność zdobył głównie dzięki „śmiesznym telefonom” czy na wyzywaniu osób na Omegle – często małoletnich.
Nitro znany jest też ze swojej twórczości gamingowej. Podczas streamów czy odcinków wielokrotnie krzyczał, wyzywał innych graczy itd. W trakcie jednego ze swoich live’ów zadzwonił do obsługi klienta firmy UPC, gdzie nie szczędził przykrych słów jej pracownikowi.
Jednak dzięki swojej popularności zawędrował na szczyty polskiego YouTube’a. Trafił do Fame MMA, współprowadził Hype MMA, nagrał utwór z raperem Sentino, chwilowo był członkiem Teamu X, a Krzysztof Stanowski przeprowadził z nim wywiad w Kanale Sportowym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
6 grudnia 2022 r. Mikołaj zapukał jednak do kanałów Sergiusza Górskiego i wręczył mu rózgę. YouTube zablokował oba jego kanały, tj. TheNitroZyniak i Nitro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nitro zbanowany dożywotnio
Jak dowiedzieli się dziennikarze Spider’s Web – YouTube dożywotnio zablokował profile Nitro. Platforma wskazywała, że twórca wielokrotnie próbował obejść egzekwowane zasady i używał innego kanału do publikowania treści.
Na polskim YouTubie istniało ciche przyzwolenie na działalność Nitro. Kanały commentery w większości nie poruszały jego tematu i toksycznych zachowań. Na przeciw TheNitroZyniakowi wyszli twórcy kanału Borbob TV, BaranKiep, Dominik „Awięc” Bos, Michał „Boxdel” Baron, Nie wiem, ale się dowiem! czy Maja Staśko. Zachowania Sergiusza Górskiego nagłaśniali także użytkownicy portalu Wykop.pl.
TheNitroZyniak często crossował się z innymi dużymi twórcami, co zapewniało mu nie tylko zasięgi, ale i swoisty parasol bezpieczeństwa. YouTube kilka lat temu przeżywał spory kryzys wizerunkowy w Polsce ze względu na tolerancję tzw. patostreamerów. Mowa tutaj o postaciach o wyjątkowo kontrowersyjnym contencie, np. Daniel Magical, Rafonix, Gural czy Rafatus. Większość tych osób została zbanowana. To reakcja YouTube’a na społeczne i branżowe naciski.
Podobnie stało się z kilkoma kanałami Marka „Kruszwila” Kruszela czy Łukasza „Kamerzysty” Wawrzyniaka. Na platformie ciągle jednak funkcjonują twórcy często wręcz patologicznych treści. Nierzadko generują one spore zasięgi.
PS
Youtuber prowadzący kanał o nazwie Kamuś zamieścił film, w którym pokazał, jak w upokarzający sposób wykorzystuje niepełnosprawnego chłopaka. Krótko po publikacji wideo ruszyła akcja zgłaszania kontrowersyjnego materiału. YouTube usunął film dopiero po 4 dniach.
PS2
Influencerzy są już naturalnym zjawiskiem dla świata rozrywki i popkultury. A ich zasięgi chętnie wykorzystują marki. Jednocześnie influencerzy nie zawsze grają fair, reklamując scam, czy promując niewłaściwe ideały. Czy świat influencerów jest doszczętnie zepsuty i zły?