TikTok stale wprowadza nowe funkcjonalności oraz nawiązuje kolejne partnerstwa w celu zapewnienia swojej społeczności bezpiecznego i przyjaznego miejsca do twórczej ekspresji. Platforma ogłosiła współpracę z Koalicją na rzecz zwalczania handlu dzikimi zwierzętami w internecie (Coalition to End Wildlife Trafficking Online), dołączając tym samym do grona 34 firm z branży technologicznej, które wspólnie działają w tym obszarze.
Koalicja powstała w 2018 roku z ramienia trzech organizacji ekologicznych – WWF, TRAFFIC i IFAW. Zrzesza największe firmy z branży e-commerce, wyszukiwarek internetowych oraz platform społecznościowych i wspiera wypracowanie wspólnego podejścia do ograniczenia handlu dzikimi zwierzętami.
Zobacz również
TikTok przywiązuje dużą wagę do identyfikowania treści związanych z kłusownictwem lub nielegalnym handlem dzikimi zwierzętami. Zgodnie z Zasadami Społeczności platformy są one niezwłocznie usuwane po ich wykryciu. Od listopada 2020 roku TikTok usunął 85,3% tego typu treści, zanim ktokolwiek je wyświetlił. Współpraca z Koalicją umożliwi wymianę najlepszych praktyk w branży, wesprze monitorowanie pojawiających się zagrożeń oraz da możliwość wysłuchania opinii, które pomogą w dalszym udoskonalaniu platformy.
„Skala handlu dzikimi zwierzętami w internecie jest bardzo trudna do określenia ze względu na jego nielegalną formę. Wiemy, że współpraca z takimi platformami jak TikTok jest niezbędna do rozwiązania tego problemu. Od początku istnienia Koalicji na rzecz zwalczania handlu dzikimi zwierzętami w internecie, 39 firm zaangażowanych w tę inicjatywę zablokowało lub usunęło 4 miliony zakazanych ofert dotyczących dzikich zwierząt. Cieszymy się, że możemy współpracować z TikTokiem i wspólnie mobilizować miliony użytkowników, aby zapobiec rozwojowi tego nielegalnego handlu” – powiedziała Giavanna Grein, Senior Program Officer, TRAFFIC w WWF.
– Jesteśmy zaszczyceni, że możemy dziś dołączyć do Koalicji na rzecz zwalczania handlu dzikimi zwierzętami w internecie. TikTok jest przestrzenią kreatywnej ekspresji, a treści promujące handel dzikimi zwierzętami są surowo zabronione. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Koalicją i jej członkami, w ramach której będziemy wspólnie dzielić się spostrzeżeniami i najlepszymi praktykami, aby pomóc w ochronie zagrożonych gatunków – powiedział Luc Adenot, global policy lead, Illegal Activities & Regulated Goods w TikTok.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing