Współpraca umożliwi ponad milionowi sprzedawców tworzenie, uruchamianie i optymalizowanie kampanii marketingowych na TikToku bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego Shopify. Wystarczy zainstalowanie nowej aplikacji TikTok dostępnej w Shopify App Store. Użytkownicy będą mieli z jej poziomu dostęp do kluczowych funkcji Menedżera reklam TikTok dla firm.
Dzięki specjalnym narzędziom reklamowym produkty zamienią się w reklamy wideo in-feed. Sprzedawcy będą mogli dopasować reklamy do swoich odbiorców według płci, wieku, zachowań użytkowników i kategorii wideo, a następnie śledzić skuteczność kampanii. Koszty kampanii będą się różnić w zależności od celów biznesowych sprzedawcy oraz tego, jaki jest planowany budżet.
Zobacz również
Sprzedawcy korzystający z Shopify będą mogli również zainstalować lub podłączyć swój TikTok Pixe” – narzędzie, które pomaga śledzić konwersje. Obecnie właściciele e-commerce mogą śledzić działania użytkownika, takie jak przeglądanie przez niego strony, rejestracje na stronach, dodawane produkty do koszyka, składanie zamówienia czy dokonywanie płatności.
To dopiero początek
Współpraca TikTok i Shopify nie będzie jednak ograniczona do nowej aplikacji. Wkrótce umowa zostanie rozszerzona o inne funkcje zakupowe. Spółka donosi, że planuje rozpocząć testowanie funkcji, które ułatwią użytkownikom odkrywanie sprzedawców z Shopify i ich produktów, rozszerzając ich zasięg poprzez wideo i profile ich kont. Dzięki temu użytkownicy będą przeglądać produkty i robić zakupy bezpośrednio w aplikacji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
TikTok stale rozwija swoje narzędzia dla sprzedawców. Do tej pory eksperymentował z umożliwieniem użytkownikom dodawania linków e-commercowych do ich biogramów, wprowadził przyciski „Kup teraz” do reklam wideo marek i hasztagów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerstwo TikTok-Shopify może pomóc platformie wideo lepiej konkurować z innymi źródłami handlu społecznościowego, w tym z rosnącą liczbą aplikacji do zakupów na żywo, a także wysiłkami Facebooka. Gigant społecznościowy niedawno wprowadził szereg aktualizacji dotyczących zakupów na Facebooku, Instagramie i w WhatsApp, aby nakierować użytkowników na zakupy w swoich aplikacjach, a następnie bezproblemowo płacić za pomocą Facebook Pay.
Nowy kanał TikTok dla sprzedawców Shopify jest już dostępny w USA. W przyszłym roku pojawi się na innych rynkach, w tym w Ameryce Północnej, Europie i Azji Południowo-Wschodniej.