TikTok gromadzi niezwykłą i unikatową grupę użytkowników – tylko w samej Europie jest ich już 100 milionów, z czego duża część nie korzysta z innych platform. Dzięki temu marki mają możliwość dotarcia do nowych, potencjalnych klientów, którzy oglądają ich materiały na pełnym ekranie, zawsze z włączonym dźwiękiem. Według raportu przeprowadzonego przez firmę Nielsen – TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową niż inne platformy[1].
Płatne działania reklamowe to jednak tylko jedno z narzędzi służących do osiągania założonych celów biznesowych. Poprzez swoją najnowszą kampanię marketingową, polski zespół TikToka udowadnia, że kluczowe w zwiększeniu sprzedaży i wzroście świadomości konsumentów jest podejście, które zakłada aktywną i regularną komunikację organiczną połączoną z wykorzystaniem płatnych działań na TikToku. Nie trzeba posiadać profesjonalnego sprzętu czy specjalnego studia nagrań, aby tworzyć treści, które zaangażują społeczność platformy. Najważniejsze jest, aby być kreatywnym, autentycznym i odpowiadać na potrzeby swoich odbiorców. Do współpracy przy kampanii zaproszono przedstawicieli marek OnlyBio i CCC oraz Lenę Gryszko, którzy na co dzień z powodzeniem wykorzystują platformę do komunikacji ze swoimi odbiorcami.
Zobacz również
– Na TikToku można znaleźć unikatową grupę odbiorców, która nie korzysta z innych platform. Dzięki temu marki mają wyjątkową możliwość dotarcia do nowych konsumentów przygotowując dla nich atrakcyjne i spersonalizowane treści. Widzimy, że wraz ze wzrostem popularności naszej aplikacji, firmy coraz częściej dostrzegają potencjał TikToka i chętniej decydują się na działania na platformie, tworząc ciekawe i angażujące kampanie. TikTok to wyjątkowe miejsce dla rozwoju każdego biznesu – bez względu na branżę czy skalę działania. Nasza kampania pozwoli jeszcze lepiej poznać możliwości marketingowe TikToka i udowodni, że jest efektywną platformą mediową, która pozwala na dotarcie do nowej grupy odbiorców – mówi Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
By edukować marketerów i zaprezentować im wyjątkowe możliwości, platformy dla biznesu, TikTok przygotuje także cykl podcastów „Posłuchaj TikToka”. Gospodarz programu – Artur Kurasiński, w towarzystwie ekspertów i twórców TikToka przybliży słuchaczom unikatowy format aplikacji, a na podstawie badań i case studies obali popularne mity. Cykl ośmiu podcastów ruszy w ciągu najbliższych tygodni, a w pierwszym odcinku, Rafał Drzewiecki opowie o tym, jak i dlaczego warto rozpocząć swoją przygodę na platformie. Rozmowy dostępne będą w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, Apple Podcasts czy YouTube.
Już wkrótce wystartuje także strona tiktokforbusiness.pl, na której zamieszczone zostaną case studies wybranych kampanii polskich marek, artykuły branżowe oraz seria podcastów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– TikTok jest idealnym miejscem dla przedsiębiorców do budowania silnej i zaangażowanej grupy odbiorców. Platforma wprowadza nowe formaty reklamowe, a kreatywność, która leży u podstaw naszych działań sprawia, że użytkownicy odznaczają się wyjątkowo wysokim poziomem responsywności na treści. W TikTok udostępniamy liczne rozwiązania reklamowe – zarówno kupowane w aukcji jak i w systemie rezerwacyjnym – dodaje Rafał Drzewiecki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing