TikTok we współpracy z zewnętrznymi ekspertami już od dawna oznacza kanały należące do mediów powiązanych z władzami (media państwowe/state-affliated media), by zwracać uwagę użytkownikom na potencjalny dodatkowy kontekst materiałów. Takie oznaczenia pojawiają się przy treściach organicznych i promocyjnych.
Od teraz, jeśli takie treści będą kierowane do społeczności poza granicami domowego rynku, przestaną być tam wyświetlane w sekcji „Dla Ciebie”. To istotnie ograniczy możliwość dotarcia do pozadomowych odbiorców i kierowania potencjalnie nieobiektywncyh przekazów. Dla tych profili zostanie także wyłączona opcja płatnej promocji poza granicami swojego kraju.
Zobacz również
To kolejne zabezpieczenie przed ewentualnym wykorzystaniem platformy do wywierania niekorzystnego wpływu na opinię publiczną. Ograniczenie tego ryzyka jest szczególnie istotne przed zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego i przy obecnej napiętej sytuacji geopolitycznej.
TikTok częściej i bardziej szczegółowo raportuje operacje ukrytego wpływu
Platforma wprowadzi również rozszerzone i częstsze raportowanie na temat prób jej wykorzystania do operacji wywierania wpływu (zmiana z raportowania kwartalnego na miesięczne). Do tej pory obszar ten stanowił część Raportu Egzekwowania Zasad Społeczności. Od 27 maja b.r. dostępna jest specjalnie poświęcona temu sekcja, bardziej szczegółowa i częściej aktualizowana, uwzględniająca, m.in. próby powrotu wcześniej usuniętych siatek kont.
Od stycznia do kwietnia 2024 r. TikTok powstrzymał 15 kampanii mających na celu wywieranie wpływu i usunął 3 001 powiązanych z nimi kont. Zazwyczaj głównym ich celem było wpłynięcie na prowadzony w danych rynkach dyskurs polityczny, często związany z wyborami (np. wyborami prezydenckimi w Indonezji, parlamentarnymi w Serbii) albo istotnymi lokalnymi kwestiami społeczno-politycznymi (np. w Wielkiej Brytanii czy Niemczech).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing