Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Tilda Swinton tańczy dla Gentle Monster: gdy reklama staje się performance’em

Tilda Swinton tańczy dla Gentle Monster: gdy reklama staje się performance’em
Gentle Monster nie sprzedaje tylko okularów – sprzedaje doświadczenie na pograniczu mody, sztuki i performance’u. W kampanii „BOLD” Tilda Swinton prowadzi widza w surrealistyczny świat, w którym reklama wygląda jak kino, a taniec staje się językiem marki.
O autorze
1 min czytania 2025-08-22

Marka ekskluzywnych akcesoriów, Gentle Monster, po raz kolejny pokazuje, że moda to więcej niż tylko produkt. Dziś to już mieszanka sztuki, zadziwiającej scenografii i emocji. W kampanii promującej kolekcję „BOLD” firma połączyła futurystyczną estetykę ze scenariuszem rodem z filmu sci-fi. W roli ambasadorki brandu i przewodniczki tej opowieści występuje Tilda Swinton, aktorka znana z eterycznego, a jednocześnie niezwykle magnetycznego stylu („W pokoju obok”, „Musimy porozmawiać o Kevinie”).

Reklama czy sztuka? Gentle Monster stawia na performance

Spot został zrealizowany w przestrzeni HAUS NOWHERE w Seulu, czyli miejscu stworzonym przez markę Gentle Monster, aby dzielić się z odbiorcami swoją filozofią pełną eklektyzmu i najnowszych trendów. W klipie promującym kolekcję BOLD, wśród betonowej scenografii, Swinton prowadzi surrealistyczny rytuał, przywołując grupę swoistych „wyznawców” w hipnotycznym transie. Jej ruchy łączą taniec i teatralną ekspresję. Reżyser spotu, Mau Morgó, doskonale zbudował napięcie dzięki połączeniu płynności, dramatyzmu i estetycznego napięcia pomiędzy rzeczywistością a światem wirtualnym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorami muzyki do reklamy są Amnesia Scanner & Freeka Tet.

Oficjalną premierę dropu BOLD zaplanowano na 6 września 2025 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dance marketing: gdy ruch sprzedaje emocje

Autorzy klipu marki Gentle Monster nie są pierwszymi, którzy sięgnęli po motyw tańca, aby zareklamować produkty czy usługi. W 2016 roku Spike Jonze zaprosił do współpracy młodą aktorkę, Margaret Qualley, i w spocie Kenzo World zaprezentował jej magnetyczny taniec.

Rok później do sieci trafiła reklama legginsów do ćwiczeń Nike, w której główną rolę zagrała FKA Twigs. Teledysk „Do you believe in more?” miał podkreślać potęgę sportu jako sposobu na wyrażanie siebie i w tym celu wykorzystywał motyw ruchu i tańca.

W 2025 roku motyw muzyki i tańca wykorzystała firma Apple, prezentując słuchawki AirPods 4. W reklamie, która długością przypomina film krótkometrażowy (ponad 5,5 minuty) wystąpił Pedro Pascal („The Last of Us”, „Gladiator 2”), który na planie spotkał się ze wspomnianym już Spike’em Jonzem.

PS Dance marketing, czyli komunikowanie się z odbiorcą poprzez taniec