To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym sklepom internetowym przez Magento Inc., dostarczyciela wiodącej platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie.
Współpraca TIM SA i Divante rozpoczęła się w 2011 roku, w jej efekcie powstał serwis TIM.pl – pierwszy w Polsce sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi, skierowany głównie do odbiorców hurtowych. Pierwotnym celem TIM SA była dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz poprawa efektywności poprzez pozyskanie nowych klientów i rozszerzenie asortymentu. Podczas wieloetapowego projektu obejmującego kompletną analizę przedwdrożeniową, opracowanie spójnej strategii, wdrożenie, całościowe testy oraz utrzymanie serwisu, Divante wykorzystało między innymi takie narzędzia i techniki UX jak Design Studio, prototypowanie czy warsztaty z użytkownikami. Efektem jest wzbogacona o wiele dedykowanych dla B2B funkcjonalności platforma, oparta na przejrzystej architekturze.
Zobacz również
TIM należy do grona największych w Polsce i czołowych w regionie dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych. Firma dysponuje prawie 30-letnim doświadczeniem rynkowym. Swoją ofertę kieruje do zróżnicowanych grup klientów, w szczególności w branży budowlanej i okołobudowlanej. TIM zdecydował się na wdrożenie nowego kanału sprzedaży, a następnie – na całkowitą transformację. Przekształcił się bowiem z tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który postawił na e-commerce, nieustająco dążąc w kierunku modelu omnichannel.
Największym wyzwaniem w tym projekcie były dla nas rozbudowane integracje – opowiada Tomasz Karwatka, CEO Divante z Grupy OEX. Magento jest systemem zaprojektowanym w pierwszej kolejności dla firm działających w modelu B2C, dlatego rozważając je jako platformę dla B2B warto pamiętać o dodatkowych funkcjonalnościach, jak silnik rekomendacji, CRM umożliwiający działania przedstawicieli handlowych na kontach klientów czy dedykowane dla sprzedaży hurtowej opcje płatności.
Uruchomienie TIM.pl jest ważnym przykładem zmian w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w Polsce. TIM stał się pionierem e-commerce w swojej dziedzinie. Firma jako jedna z pierwszych uruchomiła na taką skalę sprzedaż tego typu asortymentu online.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Projekt odniósł również sukces finansowy. W 2015 roku przychód TIM SA ze sprzedaży osiągnął niemal 130 mln € wobec 84 mln € w 2013 r., gdy firma uruchomiła sprzedaż online.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2015 roku 67% obrotów pochodziło z e-commerce. W przypadku liczby pozycji na fakturze (order lines) udział ten wyniósł niemal 87%. Stale rośnie także liczba kupujących na TIM.pl. Sukces e-handlu w TIM SA nie byłby możliwy bez Divante – naszego partnera technologicznego i koncepcyjnego przy wdrażaniu oraz udoskonalaniu sprzedaży online – potwierdza Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Wdrożenie zostało docenione także przez specjalistów Magento – czołowego dostawcy oprogramowania sklepu internetowego. Tegoroczny Imagine Excellence Awards, w którego finale znalazł się wspólny projekt Divante i TIM, to druga edycja konkursu. Nagrody są przyznawane w kilku kategoriach, m.in.: Najlepsze wdrożenie Omnichannel, Innowacja Roku, Najlepsze wdrożenie mobile oraz Najlepszy Web Design. Uczestnicy konkursu są oceniani nie tylko pod kątem rozwiązań technologicznych – jury konkursu zwraca szczególną uwagę na kreatywne i innowacyjne rozwiązania łączące potrzeby użytkowników z rozwiązaniami technicznymi, które jednocześnie pozwalają na realizację założeń biznesowych.
Ogłoszenie zwycięzców konkursu jest zaplanowane na 13 kwietnia 2016 roku. W tym samym dniu, podczas wieczornej gali Imagine Excellence Awards, odbędzie się ceremonia rozdania nagród.